Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[115460] Artykuł:

Influence of road conditions on the values of longitudinal acceleration during braking of a tourist coach

Czasopismo: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, The 13th International conference on Automotive Safety (Automotive Safety 2022) 26/04/2022 - 29/04/2022 Kaluza, Slovakia   Tom: 1247, Zeszyt: 012004, Strony: 1-6
ISSN:  1757-899X
Opublikowano: Lipiec 2022
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Tomasz Lech Stańczyk orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Emilia Szumska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Andrzej Zuska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Paweł Grabski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takspoza "N" jednostkiInżynieria mechaniczna13.00.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Rafał Stanisław Jurecki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Dariusz Kurczyński orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

acceleration  braking tests  automotive safety  road conditions 



Abstract:

The paper aims to analyse the longitudinal acceleration of a tourist coach on various
road pavements. As part of the experimental research, braking tests were carried out at a speed
of 30 km/h and acceleration to a speed of 30 km/h. The tests were carried out on four types of
pavement, i.e. dry and wet asphalt and dry and wet concrete. The article describes the impact of
road conditions on the braking and acceleration performance on selected road pavement types.
To increase the reliability of the test results, ten tests were carried out for each tested pavement.
Based on the test results, graphs of braking decelerations and accelerations during accelerating
the vehicle as a function of time. This allowed for statistical analysis of the recorded
decelerations and accelerations