Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[111890] Artykuł:

Stanowisko do symulacyjnych badań pojazdów jednośladowych

(Test bench for simulation tests of single-track vehicles)
Czasopismo: Paragraf na Drodze   Zeszyt: Numer specjalny 2021, Strony: 173-186
ISSN:  1505-3520
Opublikowano: Wrzesień 2021
Liczba arkuszy wydawniczych:  400.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Krzysztof Podosek orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Niedoktorant szkoły doktorskiejInżynieria mechaniczna336.67.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna336.676.67  
Andrzej Zuska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna336.676.67  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 20



Słowa kluczowe:

drgania  bezpieczeństwo  komfort  pojazd jednośladowy  stanowisko badawcze 


Keywords:

vibrations  safety  comfort  single-track vehicles  test bench 



Streszczenie:

Zasadniczym celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie budowy oraz adaptacji stanowiska badawczego przeznaczonego do symulacyjnych badań pojazdów jednośladowych. Stanowisko przeznaczone jest do badania wpływu drgań pojazdów jednośladowych, działających na organizm kierowcy oraz pasażera. Opisano jego budowę, parametry techniczne oraz możliwości zastosowania. Stanowisko zbudowane zostało na bazie pulsatorów elektrohydraulicznych. Badania testowe prezentowanego stanowiska zostały przedstawione w niniejszym artykule.




Abstract:

The main goal of this publication is to present a design and adaptation of a test stand intended for simulation tests of single-track vehicles. The stand is designed to test the impact of vibrations of one-track vehicles on the body of the driver and passenger. The structure of the stand, its technical parameters and application possibilities are described. The stand was build based on an electro hydraulic inductor. Test research of the presented bench are presented in this article.