Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[104140] Rozdział:

Metodologiczne aspekty wyboru strategii proinnowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa

w książce:   Wiedza-Gospodarka-Społeczeństwo. Innowacje i rachunkowość na drodze cyfrowej transformacji gospodarki
ISBN:  978-83-7285-965-5
Wydawca:  Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Opublikowano: 2020
Miejsce wydania:  Toruń
Seria wydawnicza:  Wiedza, Gospodarka, Społeczeństwo
Liczba stron:  12
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.70
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Oleksandr Oksanych orcid logo WZiMKKatedra Ekonomii i Finansów*Takzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości10020.0020.00  

Grupa MNiSW:  Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019
Punkty MNiSW: 20


Pełny tekstPełny tekst    
Słowa kluczowe:

strategia  innowacje  kapitał intelektualny. 


Keywords:

strategy  innovation  intellectual capital. 



Streszczenie:

Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej koncepcji wyboru strategii proinnowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa. Zdaniem autora, wybór strategii musi opierać się na ocenach efektywności kreowania i wykorzystania kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa i innowacyjnej adsorpcji rynku docelowego. Przedstawiono analizę wad i zalet metod tych ocen. Priorytety strategii funkcjonalnych, będących częściami ogólnej strategii proinnowacyjnego rozwoju, proponuje się ustalać na podstawie wyników analizy SWOT, w toku zestawienia parami jej składników: „szanse- silne strony”, „szanse –słabe strony”, „zagrożenia- silne strony”, „zagrożenia-słabe strony”. W artykule wykorzystano metody: „desk research”, analizy korelacji.




Abstract:

The purpose of the article is to present the author's concept of choosing a strategy for pro-innovative enterprise development. According to the author, the choice of strategy must be based on assessments of the effectiveness of creating and using the intellectual capital of an enterprise and innovative adsorption of the target market. An analysis of the pros and cons of these assessment methods is presented. The priorities of functional strategies, which are a part of the overall strategy of pro-innovative development, are proposed to be set on the basis of the results of the SWOT analysis, in a pairing of its components: "opportunities - strengths", "opportunities - weaknesses", "threats - strengths", "threats -weaknesses". The article uses the methods: "desk research" and correlation analysis.