Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[104140] Rozdział: Metodologiczne aspekty wyboru strategii proinnowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwaw książce: Wiedza-Gospodarka-Społeczeństwo. Innowacje i rachunkowość na drodze cyfrowej transformacji gospodarkiISBN: 978-83-7285-965-5 Wydawca: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie Opublikowano: 2020 Miejsce wydania: Toruń Seria wydawnicza: Wiedza, Gospodarka, Społeczeństwo Liczba stron: 12 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.70 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Autorstwo rozdziału w monografii z listy wydawnictw 2019 Punkty MNiSW: 20 Pełny tekst Słowa kluczowe: strategia  innowacje  kapitał intelektualny.  Keywords: strategy  innovation  intellectual capital.  |
Celem artykułu jest przedstawienie autorskiej koncepcji wyboru strategii proinnowacyjnego rozwoju przedsiębiorstwa. Zdaniem autora, wybór strategii musi opierać się na ocenach efektywności kreowania i wykorzystania kapitału intelektualnego przedsiębiorstwa i innowacyjnej adsorpcji rynku docelowego. Przedstawiono analizę wad i zalet metod tych ocen. Priorytety strategii funkcjonalnych, będących częściami ogólnej strategii proinnowacyjnego rozwoju, proponuje się ustalać na podstawie wyników analizy SWOT, w toku zestawienia parami jej składników: „szanse- silne strony”, „szanse –słabe strony”, „zagrożenia- silne strony”, „zagrożenia-słabe strony”. W artykule wykorzystano metody: „desk research”, analizy korelacji.
The purpose of the article is to present the author's concept of choosing a strategy for pro-innovative enterprise development. According to the author, the choice of strategy must be based on assessments of the effectiveness of creating and using the intellectual capital of an enterprise and innovative adsorption of the target market. An analysis of the pros and cons of these assessment methods is presented. The priorities of functional strategies, which are a part of the overall strategy of pro-innovative development, are proposed to be set on the basis of the results of the SWOT analysis, in a pairing of its components: "opportunities - strengths", "opportunities - weaknesses", "threats - strengths", "threats -weaknesses". The article uses the methods: "desk research" and correlation analysis.