Pamiętaj! Zapis zmian następuje po wybraniu zakładki Podsumowanie i kliknięciu Zapisz.
Nie da się zapisać publikacji, jeżeli nie są wypełnione wszystkie pola obowiązkowe (te oznaczone czerwoną gwiazdką).
Zakładka Dane podstawowe
- Tytuł publikacji - powinien być wpisany w języku publikacji. Jeżeli jako język publikacji podamy "polski" to i tytuł należy podać poprawnie po polsku (używając ą ę ć ż ź ł ..). Angielskie tłumaczenie tytułu można wtedy wpisać w zakładce Dane dodatkowe (w polu tłumaczenie tytułu). Nawet jeżeli Twoja publikacja jest bardzo ważna NIE PISZ TYTUŁU SAMYMI DUŻYMI LITERAMI
- Data publikacji - rok musi być podany. Miesiąc i dzień są opcjonalne.
- Typ - musi być podany.
- ISSN - jeżeli nie podasz go dla publikacji w czasopiśmie z listy A lub B - nie zostaną naliczone punkty.
- Tytuł czasopisma - jeśli jest podany ISSN to pole wypełnia się automatycznie (jeżeli było puste i czasopismo istnieje w słowniku systemu). Nawet jeżeli czasopismo jest bardzo prestiżowe NIE PISZ TYTUŁU CZASOPISMA SAMYMI DUŻYMI LITERAMI.
- Cechy publikacji - zaznacz właściwe pole (np. "publikacja recenzowana" i "oryginalny artykuł naukowy"). Pamiętaj. Jeżeli zaznaczysz dla typu "1a" lub "1b" pole "Publikacja konferencyjna" to nie zostaną naliczone punkty (zgodnie z wytycznymi Ministerstwa publikacje konferencyjne nie są punktowane, za wyjątkiem indeksowanych w Web of Science - w systemie typ "1m").
- Język publikacji - wybierz z listy. Jeżeli języka nie ma na liście (oprócz języków konferencyjnych są tam tylko takie, które wystąpiły w publikacjach), zgłoś to administratorowi.
- Numer tomu, Numer zeszytu - nie wpisuj liczbami rzymskimi. Nie pisz Vol. Issue. Powinny być tu tylko cyfry (i ewentualnie litery np. 3A, 3S)
- Strony od-do - podaj zakres (a nie liczbę) stron. Dla publikacji drukowanych pole jest obowiązkowe (jeżeli go nie podasz, nie zostaną naliczone pnkty). Dla publikacji elektronicznych możesz tu wpisać identyfikator artykułu (albo litery CD gdy artykuł ukazał sie na płycie).
Zakładka Abstrakty i słowa kluczowe, ...
- Link do pełnego tekstu - podajemy gdy jest on publicznie (lub z poziomu sieci Uczelni) dostępny. Decyzja czy należy tu podawać linki płatne zależy od Władz Uczelni.
- Abstrakt - nie więcej niż 4 tysiące znaków. Należy unikać znaków specjalnych i wzorów matematycznych.
- Słowa kluczowe - oddzielamy średnikiem. Nie da się tu wpisać znaków specjalnych i wzorów matematycznych.
Zakładka Autorzy
- Nazwisko - gdy wpiszemy kilka liter program podpowiada pracowników. Po wybraniu pracownika z listy program przypisuje mu domyślnie rolę autor i afiliację (wydział, katedra) zgodnie z aktualnym miejscem pracy. Nazwisko powinno być takie jak na publikacji. Jeżeli któraś z pań publikowała pod panieńskim nazwiskiem, to należy takie wpisać (pozostawiając nr ewidencyjny bez zmian). NIE PISZ NAZWISKA SAMYMI DUŻYMI LITERAMI (nawet jeżeli autor to uznany autorytet).
- Imię - jeżeli to możliwe należy podać pełne imię. Jeżeli go nie znamy to przynajmniej inicjał.
- Identyfikator pracownika - wpisywany jest automatycznie gdy wybieramy autora z listy. Na podstawie tego identyfikatora system zlicza punkty dla pracownika (nawet jeżeli publikował pod innym nazwiskiem, lub wpisano nazwisko autora cyrylicą albo bez polskich znaków)
- Rola (twórcy) - dla artykułu w czasopiśmie jest to prawie zawsze "autor". Może być jeszcze "tłumacz". Proszę nie dopisywać tu redaktorów czasopisma (z rolą "redaktor").
- Afiliacja wydział, Afiliacja katedra - przy dodawaniu nowego nazwiska system wpisuje w pola wydział i katedra obecne miejsce pracy autora. Jeżeli afiliacja była inna należy ją zmienić. Szczególnie dla autorów, którzy publikowali będąc doktorantami (studentami studiów doktoranckich a nie pracownikami PŚk) należy ją zmienić na "spoza PŚk". W przeciwnym wypadku doktorantom zostaną naliczone punkty (kosztem współautorów - pracowników PŚk).
- ID afiliacji - identyfikator instytucji ze słownika bazy "Polska Bibliografia Naukowa". W przypadku wybrania wydziału PŚk pole jest niedostępne (wypełnia się automatycznie) W przypadku afiliacji innych niż PŚk gdy zaczniemy wpisywać fragment nazwy uczelni program podpowiada odpowiedni kod (np. pisząc hutn otrzymujemy podpowiedź "1233 - Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie")
- Procent udziału - domyślnie wszyscy autorzy "po równo". Suma liczb dla wszystkich autorów powinna być zbliżona do 100. Jeżeli dla któregokolwiek autora pozostawimy zero to pozostałe wpisy będą zignorowane i program wpisze równy udział dla wszystkich. Na podstawie wpisanych tu liczb obliczane są punkty dla pracowników. Punkty za publikacje mnożone są przez liczbę podaną jako jego procent udziału i dzielone przez sumę udziałów wszystkich autorów - pracowników jego wydziału. Gdy jest dwóch autorów z różnych wydziałów to każdy otrzymuje tyle punktów ile ma publikacja.
Zakładka Dane dodatkowe
- Identyfikator YADDA - identyfikator publikacji w bazie "Biblioteka Nauki" (http://yadda.icm.edu.pl) zawierającej dane z kolekcji BazTech, BazEkom, Springer i innych. Po odnalezieniu publikacji w tej bazie i wpisaniu (wklejeniu) identyfikatora można uzupełnić z niej informacje (abstrakty, słowa kluczowe, bibliografię, tłumacenie tytułu). dentyfikator YADDA (http://yadda.icm.edu.pl/) to ciąg znaków na dole strony publikacji np. dla „Model matematyczny odniesieniowych pomiarów odchyłek kształtu i falistości elementów okrągłych” to: bwmeta1.element.baztech-834d021f-f1cd-4af9-8188-aec10bf3c5ac
- Identyfikator PBN - pozwala pobrać dane z bazy "Polska Bibliografia Naukowa". Identyfikator PBN (Polska Bibliografia Naukowa https://pbn.nauka.gov.pl/ ) to liczba kończąca adres strony tej publikacji. Np. dla adresu strony publikacji https://pbn.nauka.gov.pl/works/467654 to 467654
- Identyfikator WOS - identyfikator w bazie "Web of Science" (głównie materiały z konferencji międzynarodowych i artykuły w czasopismach z listy JCR). Baza jest dostępna z sieci Uczelni (żeby była dostępna z Twojego domowego komputera połącz się poprzez serwer Proxy PŚk). Identyfikator WOS (http://apps.webofknowledge.com) to ciąg znaków rozpoczynający się od WOS: (pole „Accession Number” w sekcji „Document Information”). Np. WOS:000309735400010
- Dyscypliny naukowe - wskaż dyscyplinę której dotyczy publikacja. Można wybrać kilka dyscyplin, trzymając wciśnięty klawisz Ctrl i klikając myszką na kolejne dyscypliny.
- Tłumaczenie tytułu - na angielski gdy publikacja jest po polsku, rosyjsku, niemiecku, lub na polski gdy jest po angielsku, rosyjsku lub niemiecku. Pole jest pomocne przy wykrywaniu powtórzeń (zdarza się, że autorzy wpisują tą samą pozycję po polsku i powtórnie po angielski) oraz przy wyszukiwaniu w Web of Science (wpisy tam są na ogół w języku angielskim).
- Bibliografia – kolejne pozycje powinny rozpoczynać się w nowej linii od liczby porządkowej podanej w nawiasach kwadratowych
- Drukowana / Elektroniczna – zaznacz właściwą wersję (gdy nie zaznaczono żadnej system przyjmuje, że to publikacja drukowana). Jeżeli publikacja jest dostępna w obu wersjach zaznacz wersję pierwotną.
- Identyfikator pracy badawczej – jeżeli publikacja jest związana z prowadzonymi przez Ciebie pracami badawczymi wpisz tu identyfikator tej pracy (numer zlecenia).
- Do usunięcia – zaznacz, jeżeli publikację należy usunąć z systemu, np. jeżeli jest to duplikat. W polu UWAGI wpisz przyczynę usunięcia. Po zaznaczeniu tego pola publikacja nie jest brana pod uwagę przy tworzeniu zestawień. O tym czy publikacja zostanie bezpowrotnie usunięta zadecyduje administrator
- Okładka (plik *.jpg) - możesz przypisać tu okładkę czasopisma (plik .JPG o rozsądnej objętości)
- Rysunek (plik *.jpg) – rysunek, obrazek, fotografia dotycząca artykułu
- Spis treści (plik *.pdf) – pole przeznaczone w zasadzie dla książek, ale możesz tu przypisać plik .PDF z fragmentem artykułu (lub cały artykuł, jeżeli posiadasz do tego prawo).
Zakładka Podsumowanie - kliknięcie Zapisz powoduje zapis zmian. Gdy klikniesz Wyjdź bez zapisu (lub zamkniesz stronę) to zmiany zostaną utracone