Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[92260] Artykuł:

Assessment of Granite, Quartz and Syenite Aggregate Suitability Intended for the Application in Case of Transport Pavement Concrete

Czasopismo: 3rd World Multidisciplinary Civil Engineering, Architecture, Urban Planning Symposium (wmcaus 2018)   Tom: 471
ISSN:  1757-8981
Wydawca:  IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND
Opublikowano: 2019
Seria wydawnicza:  IOP Conference Series-Materials Science and Engineering
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Małgorzata Linek orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport25.00.00  
Piotr Nita orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiedrugi etat badawczyInżynieria lądowa, geodezja i transport25.00.00  
Wojciech Żebrowski WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport25.00.00  
Paweł Wolka WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport25.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 0
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

Based on the analysis of the obtained laboratory test results, the article presents the suggestion concerning the use of quartz and syenite aggregate as granite aggregate alternative, in the composition of cement concrete intended for airfield pavements. The scope of laboratory tests with regard to rock materials included the assessment of basic properties of the applied aggregates and their influence on the change of parameters of internal structure of hardened cement concrete. The analyses included evaluation of the selected aggregate parameters, i.e. bulk density, absorbability, sand equivalent, abrasion, crushing and polishing resistance. The influence of the applied materials on the change of the basic physical properties (bulk density and absorbability) was specified and mechanical parameters (compressive, splitting tensile strength and bending strength) of the curing concrete within diversified periods. According to the observed changes in the internal structure of concretes, the influence of the aggregate type on the obtained parameters of hardened concretes and their airfield pavement application were determined.