Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[83650] Artykuł:

Ocena stanu zbrojenia wybranych elementów konstrukcji nośnej dworca autobusowego w Kielcach po 34 latach użytkowania

(Condition assessment of the reinforcing bars for selected elements of the bus station structure in Kielce after 34 years of use)
Czasopismo: Acta Scientiarum Polonorum Seria Architectura   Tom: 18, Zeszyt: 1, Strony: 13-22
ISSN:  1644-0633
Opublikowano: 2019
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Paweł Tworzewski orcid logo WBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport5010.00.00  
Wioletta Raczkiewicz orcid logo WBiAKatedra Wytrzymałości Materiałów, Konstrukcji Betonowych i Mostowych *****Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport5010.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 20


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

dworzec PKS w Kielcach  otulina betonowa  detekcja zbrojenia  korozja zbrojenia 


Keywords:

bus station in Kielce  concrete cover  detection of reinforcing bars  corrosion of reinforcement 



Streszczenie:

W pracy przedstawiono wyniki badań, których celem była ocena stanu zbrojenia oraz pomiary grubości otuliny betonowej dla wybranych elementów konstrukcji jednego z najbardziej rozpoznawalnych obiektów w Kielcach, czyli dworca PKS, mieszczącego się przy ulicy Czarnowskiej. Budynek ten oddano do użytku 20 lipca 1984. Aktualnie prowadzone są prace przygotowawcze wynikające z planowanej przebudowy, rozbudowy i modernizacji dworca autobusowego. Ocenę stanu zagrożenia korozyjnego zbrojenia w wybranych elementach konstrukcji przeprowadzono za pomocą semi-nieniszczącej elektrochemicznej polaryzacyjnej metody pomiaru impulsu galwanostycznego. Dzięki zastosowaniu tej metody możliwe było określenie na badanych obszarach wielkości prawdopodobieństwa występowania korozji zbrojenia oraz oszacowanie jej tempa. Wykorzystując urządzenie ferromagnetyczne określono również średnicę i położenie zbrojenia oraz oszacowano grubości otuliny betonowej na obszarach odpowiadających wcześniej wspomnianym pomiarom.




Abstract:

The paper presents the results of the research, which aimed at assessing the condition of reinforcement and measuring the concrete cover thickness for selected elements of the structure of the most recognizable object in Kielce, ie PKS station, located at Czarnowska Street. Currently, preparatory works are underway resulting from the planned modernization of the bus station. The assessment of the corrosive risk of the reinforcement in the construction elements was carried out with the use of a semi-nondestructive electrochemical polarization galvanic impulse measurement method. The use of this method has made it possible to determine the probability of reinforcement corrosion in the selected areas and to estimate its rate. In order to determine the diameter and position of the reinforcement and to estimate the concrete cover thickness in the areas corresponding to the aforementioned measurements, ferromagnetic detection system was used.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Ahmad S., 2003. Reinforcement corrosion in concrete structures, its monitoring and service life prediction - a review. Cement &ConcreteComp., 25, 459-473.
Banachowska E., 2015. Dworzec PKS w Kielcach jako przykład polskiej myśli modernistycznej. Środ. mieszk., 14, 106-117.
Hoła, J., Schabowicz, K.,2012. Przegląd metod badawczych w zastosowaniu do diagnostyki i monitoringu obiektów budowlanych, XII Konf. Nauk.–Tech. Warsztaty Pracy Rzeczoznawcy Budowlanego, Kielce Cedzyna 16–18 maja 2012. 60-80.
Information on http://www.germann.org/TestSystems/GalvaPulse/GalvaPulse.pdf, 2009.
Jaśniok M., Jaśniok T., 2007. Metody diagnostyki zagrożenia korozyjnego zbrojenia w konstrukcjach żelbetowych. Podstawowe badania elektrochem. Cz. III, Przeg. Bud.,6, 30-36.
Koteš P., Brodňan M., Bahleda F., 2016. Diagnostics of Corrosion on a Real Bridge Structure. Adv. Mat. Science and Eng., 1.
Modrzewski E., Radkiewicz J., Sieczkowski M., 1986. Realizacja dworca autobusowego w Kielcach. Inżynieriaibudownictwo,3,89-94.
Raczkiewicz W., Wójcicki A., 2017. Evaluation of effectiveness of concrete coat as a steel bars protection in the structure – galvanostatic pulse method, 26th Intern. Conf. Metallurgy and Materials, 1, 1425-1431.
Raczkiewicz W., Wójcicki A., 2017. Wybrane aspekty prognozowania poziomu korozji stali zbrojeniowej w betonie metodą elektrochemiczną. Przegl. Spaw., 11, 28-33.
Song H.W., Saraswathy V., 2007. Corrosion monitoring of reinforced concrete structures - A review. Inter. Jour. of Electroch. Science., 2.
Tworzewski, P., 2017. Wpływ odchyłek grubości otuliny betonowej na przewidywaną trwałość konstrukcji żelbetowych, Przegl. Bud., 11, 52-55.
Urbanowicz D., Warzocha M., 2015. Wykorzystanie urządzeń ferromagnetycznych w diagnostyce konstrukcji budowlanych, Przegl. Bud., 5, 32-35.
Zybura A.,Jaśniok M., Jaśniok T., 2011. Diagnostyka konstrukcji żelbetowych. Badania korozji zbrojenia i właściwości ochronnych betonu, PWN, Warszawa.