Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[820] Rozdział:

Zastosowanie asfaltów spienionych do mieszanek mineralno-asfaltowych w technologii "na ciepło"

(The application of the foamed bitumen to the warm mix asphalt technology)
w książce:   Elementy budownictwa komunikacyjnego pod redakcją Wojciecha Kozłowskiego
ISBN:  978-83-62805-45-7
Wydawca:  Elementy budownictwa komunikacyjnego
Opublikowano: 2014
Liczba stron:  16
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Anna Chomicz-Kowalska orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.50  
Justyna MrugałaWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej502.50  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 5




Streszczenie:

W referacie przedstawiono analizę wpływu wybranych środków stosowanych w technologii produkcji mieszanek mineralno-asfaltowych „na ciepło” na zmiany właściwości asfaltów spienionych. Ocenie poddano podstawowe właściwości asfaltów drogowych oraz parametry wyprodukowanej na ich bazie piany asfaltowej. W badaniach jako bazowy zastosowano asfalt drogowy 35/50 i 50/70, natomiast do jego modyfikacji zastosowano wosk syntetyczny (F-T) oraz płynną powierzchniowo aktywną substancję (PAS). Zawartość modyfikatora wynosiła 1,0%, 2,0% oraz 3,0%, natomiast płynnego dodatku użyto w ilości 0,2%, 0,4% oraz 0,6% w stosunku do masy asfaltu.




Abstract:

The paper presents an analysis of the impact of the selected additives which are used in producing of the Warm Mix Asphalt on the changing of the bitumen foaming properties. In the laboratory study to the foaming technology the 35/50 and 50/70 bitumens were used. The tested bitumens contains a synthetic was (F-T) and a liquid surface active substance (PAS). The synthetic wax was used in an amount of 1,0%, 2,0% and 3,0% and the liquid additive was used in an amount of 0,2%, 0,4% and 0,6% by weight of the bitumen.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. Błażejowski K., Olszacki J., Peciakowski H., Rodzaj asfaltu a odporność nawierzchni na koleinowanie, Magazyn Autostrady 1-2/2011.
2. Csanyi, L. H., Foamed Asphalt, Technical Bulletin Vol. 240, American Road Builders’Association, USA 1959.
3. Csanyi, L. H., Foamed Asphalt in Bituminous Paving Mixtures, Bulletin No. 160, Vol. 10, Highway Research Board, Washington D.C., USA 1957.
4. Jenkins K. J., Analysis of a pavement layer which has been treated by single pass in situ stabilization, Masters Degree, University of Natal, South Africa 1994.
5. Jenkins, K. J., Mix design considerations for cold and half-warm bituminous mixes with emphasis on foamed bitumen,PhD dissertation University of Stellenbosch, South Africa, 2000.
6. Kim J., Lee H. S.: Development of a mix design process for cold-in place rehabilitation using foamed asphalt. Final report for TR-474 Phase 1, University of Iowa, Iowa, USA, 2003.
7. LT-Asphalt / LT-Asfalt, „Zastosowania na zimno i na ciepło”,. Nyfoam, Informacja grupy produktowej, Nynas.
8. Maccarrone S., Holleran G., Leonard D. J., Hey S., Pavement Recycling using Foamed Bitumen, In: 17th ARRB Conference, Queensland, Gold Coast, Volume 17, Part 3, pp. 349-365, August 1994.
9. NAPA, Warm Mix Asphalt, National Asphalt Pavement Association, 2008.
10. Pfeiffer J.P., van Doormaal P.M., Journal of Institute of Petroleum, Vol. 22/1936
11. Thenoux G., Gonzalez A., Dowling R., Energy consumption comparison for different asphalt pavements rehabilitation techniques used in Chile, Resources, Conservation and Recycling, Netherlands 2006.
12. Vaitkus A., Vorobjovas V., Žiliut L., The research on the use of Warm Mix Asphalt for asphalt pave.ment structures, Road Department, Vilnius Gediminas Technical University – Litwa 2009.
13. Van der WaIt N., Botha P., Semmelink C., Englebrechtand F., Salminen N., The use of Foamed Bitumen in Full-depth In-place Recycling of Pavement Layers llIustrating the Basic Concept of Water Saturation in the Foaming Process, Proceedings of the 7tn Conference on Asphalt Pavements for Southern Africa, Victoria Falls, Zimbabwe 1999.
14. WAM Foam, Asphalt pavements at lower temperatures, BP, WMA TWG, 2007.
15. Witgen Group, Bitumy pieniste - innowacyjne spoiwo drogowe do budowy dróg, Wirtgen Polska 2005.
16. Wirtgen GmbH, “Laboratory-scale foamed bitumen plant WLB10”, Information brochure No.54-12 EN-06/01, Windhagen, Germany, 2001.
17. www.warmmixasphalt.com.
18. Wirtgen Manual 2012
19. PN-EN 1426 Asfalty i lepiszcza asfaltowe - Oznaczanie penetracji igłą.
20. PN-EN 1427 Asfalty i lepiszcza asfaltowe - Oznaczanie temperatury pięknienia - Metoda Pierścień i Kula.
21. PN-EN 12593 Asfalty i lepiszcza asfaltowe - Oznaczanie temperatury łamliwości metodą Fraassa.
22. PN-EN 12591 Asfalty i lepiszcza asfaltowe - Wymagania dla asfaltów drogowych.