Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[79490] Artykuł:

Lateral-Torsional Buckling Resistance of Crane Runway Girders

Czasopismo: IOP Conference Series - Materials Science and Engineering   Tom: 471, Zeszyt: 052076, Strony: 1-7
ISSN:  1757-8981
Wydawca:  IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND
Opublikowano: 2019
Seria wydawnicza:  IOP Conference Series-Materials Science and Engineering
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Monika Siedlecka orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport33.00.00  
Roman Bijak WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport33.00.00  
Grzegorz Kołodziej Niespoza "N" jednostki33.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 0
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Słowa kluczowe:

belka podsuwnicowa  zwichrzenie 


Keywords:

crane runway girder  lateral-torsional buckling 



Abstract:

The paper presents the method of design crane girders of a mono- and bisymmetrical cross-section. In the paper authors investigate unrestrained crane beams. Approach presented in
Seeßelberg [5] was complemented with possibility of easy hand calculation according to alternative method [2]. Results coming from different sources were compared. The focus was on
monosymmetric sections of I-rolled profiles reinforced by welded angles, which are commonly used in crane beams designs. Their biggest advantage is high stiffness with respect to the
weaker axis. As a result, the horizontal deflection of the beam is reduced, butverification of load capacity of such an element is quite complicated. The paper presents the relationships that
allow design of these elements usingsimple formulas, which may be implemented in a spreadsheet. Simultaneously, a simplified method has been proposed, in which, with a reduced workload,
results with an error at an acceptable level are obtained. Additionally, structural verification of the load capacity of the crane girder can then be performed only using the free LTBeam
program, used to determine the critical moment of lateral-torsional buckling.