Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[21650] Artykuł:

Practical Assessment of Hot Mix Asphalt Concrete with RAP and Waste Sand

Czasopismo: TRANSCOM PROCEEDINGS 2015 11-th EUROPEAN CONFERENCE OF YOUNG RESEARCHERS AND SCIENTISTS   Tom: SECTION 7, Strony: 181-185
Opublikowano: 2015
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Anna Chomicz-Kowalska orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej50.00  
Krzysztof Maciejewski orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej50.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0



Keywords:

asphalt concrete  RAP  fatigue calculation  ITSR  ITSM. 



Abstract:

In this paper authors attempted to assess the impact of introducing simultaneously two waste materials (byproduct broken sand from aggregate production facility and granulated reclaimed asphalt pavement) to hot mix asphalt concrete. First, the basic properties of the waste materials were established allowing their further use in hot mix asphalt. Then, the designed control and experimental mineral-bitumen mixtures were tested for air void content, resistance to moisture and frost damage, wheel tracking and indirect tensile stiffness modulus. Additionally, fatigue life calculations of pavements containing control and experimental mixes were carried out based on the test results. The test results and the estimation of pavement fatigue life showed a promising possibility for utilization of the described waste materials in hot mix asphalt.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] IWAŃSKI, M., CHOMICZ-KOWALSKA, A. Laboratory Study on mechanical Parameters of Foamed Bitumen Mixtures in the Cold Recycling Technology. Procedia Engineering 57, 433-442 (2013), DOI:10.1016/j.proeng.2013.04.056.
[2] IWAŃSKI, M., CHOMICZ-KOWALSKA, A. Application of recycled aggregates to the road base mixtures with foamed bitumen in the cold recycling technology. 9th ICEE, 22-23 May 2014, Vilnius, Lithuania, DOI:10.3846/enviro.2014.155.
[3] IWAŃSKI, M., CHOMICZ-KOWALSKA, A. Evaluation of the effect of using foamed bitumen and bitumen emulsion in cold recycling technology. 3rd ICTI, Pisa, Italy, 96-76p, 2014.
[4] IWAŃSKI, M., CHOMICZ-KOWALSKA, A. Laboratory Study on mechanical Parameters of Foamed Bitumen Mixtures in the Cold Recycling Technology. Procedia Engineering 57, 433-442 (2013), DOI:10.1016/j.proeng.2013.04.056.
[5] IWAŃSKI, M., CHOMICZ-KOWALSKA, A. Experimental study of water and frost resistance of foamed bitumen mixes in the cold recycling technology. Proc. Euroasphalt & Eurobitume Congress 5, 13-15 June 2012 (P5EE-357).
[6] IBDiM. Ocena i badania wybranych odpadów przemysłowych do wykorzystania w konstrukcjach drogowych. Opracowanie pod kierunkiem Dariusza Sybilskiego. Warszawa 2004.
[7] GDDKiA. Wymagania Techniczne: Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych. WT-2 2008. Mieszanki mineralno-asfaltowe. Warszawa 2008.
[8] GDDKiA. Wymagania Techniczne: Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych. WT-2 2010. Mieszanki mineralno-asfaltowe. Warszawa 2010.
[9] Wymagania Techniczne: Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych. WT-2 2014. Mieszanki mineralno-asfaltowe. Warszawa 2014.
[10] GDDKiA. Wymagania Techniczne: Kruszywa do mieszanek mineralno-asfaltowych i powierzchniowych utrwaleń na drogach krajowych. WT-1 2010. Warszawa 2010.
[11] MNISZEK W. SADZIK A., Wtórne wykorzystanie destruktu asfaltowego do budowy dróg. Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach 2012, nr 1(8)/2012.
[12] REMIŠOVÁ, E. Theory and measurements of bitumen binders adhesion to aggregate. Komunikacie, Volume 6, Issue 1, 2004, Pages 58-63.
[13] KOMACKA, J., REMIŠOVÁ, E. et al. Influence of reclaimed asphalt with polymer modified bitumen on properties of different asphalts for a wearing course. Sustainability, eco-efficiency and conservation in transportation infrastructure asset management. Pages: 179-185 Published: 2014.
[14] JUDYCKI, J. Porównanie kryteriów zmęczeniowych do projektowania podatnych i półsztywnych nawierzchni drogowych. Cz. I. Drogownictwo 1/1999, Cz. II, Drogownictwo 2/1999, SITK, Warszawa 1999.
[15] GDDKiA. Katalog typowych konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych. Opracowanie pod kierunkiem Józefa Judyckiego, Katedra Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej. Warszawa 2014.