Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[128710] Artykuł:

The Comparative Studies of the Properties of Joint Sealants Produced by Manufacturers and in Laboratory Conditions with the Use of Highly Modified Bitumen

Czasopismo: Structure and Environment   Tom: 15, Zeszyt: 4, 2023, Strony: 227-243
ISSN:  2081-1500
Opublikowano: 2023
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Justyna Stępień orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejTakzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport5043.7522.13  
Mateusz Iwański orcid logo WBiAKatedra Technologii i Trwałości Betonu *Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport3026.2522.13  
Eva Remišová Niespoza "N" jednostki010.00.00  
Martin Decký Niespoza "N" jednostki05.00.00  
Dušan Briliak Niespoza "N" jednostki05.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Słowa kluczowe:

zalewa szczelin na gorąco  asfalt wysokomodyfikowany  szczelina dylatacyjna  wapno hydratyzowane  odpady gumowe 


Keywords:

hot-applied joint sealant  highly modified bitumen  expansion joint  hydrated lime  crumb rubber 



Abstract:

Joint sealants produced on the basis of modified bitumen are an effective mean for protection
of expansion joints on bridges and for repair of cracks in various road surfaces. A comparative study was performed to evaluate seven hot-applied joint sealants obtained commercially and three joint sealants produced in laboratory conditions with different contents of highly modified asphalt binder (40 to 100 %). The basic properties of the joint sealants and asphalt binders were evaluated, including penetration, softening point, breaking point and elastic recovery. Additionally, Fourier infrared spectroscopy (FTIR) method was used to evaluate the chemical composition of the asphalt binders. The variability of the basic properties of joint sealants was estimated in the range from -77.1 % to 43.6 % in relation to the base asphalt binder. It has been established that the addition of crumb rubber, hydrated lime and rapeseed oil may be viable in controlling the parameters of the joint sealants.