Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[126380] Artykuł:

Leveraging systems thinking, engagement, and digital competencies to enhance first-year architecture students’ achievement in design-based learning

(Wykorzystanie myślenia systemowego, zaangażowania i kompetencji cyfrowych w celu poprawy osiągnięć studentów pierwszego roku architektury w nauczaniu opartym na projektowaniu)
Czasopismo: Sustainability   Tom: Vol.15, Zeszyt: Iss.20, Strony: 1-33
ISSN:  2071-1050
Opublikowano: 2023
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Stanislav Avsec Niespoza "N" jednostki020.00.00  
Magdalena Jagiełło-Kowalczyk Niespoza "N" jednostki020.00.00  
Agnieszka Żabicka Niespoza "N" jednostki020.00.00  
Agata Gawlak Niespoza "N" jednostki020.00.00  
Joanna Gil-Mastalerczyk orcid logo WBiAKatedra Architektury i Urbanistyki**Niezaliczony do "N"Architektura i urbanistyka20100.00100.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 100


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Słowa kluczowe:

edukacja w zakresie zrównoważonej architektury  dynamika uczenia się  myślenie systemowe  zaangażowanie  samoocena ICT  analiza mediacji 


Keywords:

sustainable architecture education  learning dynamics  systems thinking  engagement  ICT self-concept  mediation analysis 



Abstract:

In recent years, teaching and learning practices have transformed greatly due to emerging technologies. Despite various pedagogical and technological innovations, the learning effectiveness of the new learning environments is still being debated. Systems thinking concepts and methods are needed regarding how to accommodate digital technology to optimize the efficacy of students’ learning, especially when student cohort specificities are addressed. For the purpose of this study, we used an empirical research design supported by a bibliometric analysis. Multiple regression using dummy coding of the predictor variables was conducted to compare the prediction models across different groups of first-year students, while a sequential mediation model was used to examine the students’ perceptions of systems thinking, engagement in the design course, and information communication technology (ICT) self-concept in relation to academic achievements. The results indicate that systems thinking centered around the understanding of feedback behaviors and causal sequences in the system has a direct effect on the design outcome and ICT self-concept related to problem solving and cognitive engagement, while, indirectly, systems thinking also mediates achievement in design courses. The ICT self-concept related to problem solving and cognitive engagement mediates the relationship between systems thinking and design course achievement. This study highlights the importance of leveraging learning system dynamics factors in diverse student cohort design courses and provides implications for developing a high-performance digital education sustainable ecosystem.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1-133 pozycje