Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[115540] Artykuł:

Influence of harsh braking parameters on safety of load transport

Czasopismo: IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, Volume 1247, The 13th International conference on Automotive Safety (Automotive Safety 2022) 26/04/2022 - 29/04/2022 Kaluza, Slovakia   Tom: 1247, Zeszyt: 012038, Strony: 1-8
ISSN:  1757-899X
Opublikowano: Lipiec 2022
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Andrzej Zuska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Paweł Grabski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takspoza "N" jednostkiInżynieria mechaniczna13.00.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Rafał Jurecki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Dariusz Kurczyński orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Piotr Łagowski orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Tomasz Lech Stańczyk orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  
Emilia Szumska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna13.00.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

road transport safety  cargo transport safety  cargo securing  harsh braking 



Abstract:

Loads acting on transported cargo are the result of the inertia forces associated with the movement of the motor vehicle. Longitudinal inertia forces acting on the goods transported by a vehicle may result from accelerating or braking the car. The maximum values of acceleration acting on cargo are important in terms of the selection of methods and tools used to secure the transported goods.
The paper presents the results of experimental tests of harsh braking of a tractor unit with a semitrailer. The experiment was divided into three measurement series. Two of them were carried out on asphalt pavement, while the last one was carried out on concrete pavement. One series consisted of ten braking tests. The values of maximum decelerations recorded during the tests were subjected to statistical analysis and then compared with the values of the average full deceleration of braking determined for individual braking cases