Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[111230] Artykuł:

O badaniach właściwości podbudowy wykonanej według technologii recyklingu na zimno z asfaltem spienionym

Czasopismo: Inżynieria i Budownictwo   Tom: 11, Strony: 547-552
ISSN:  0021-0315
Opublikowano: Listopad 2020
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Anna Chomicz-Kowalska orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiezaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport2510.0011.55  
Krzysztof Maciejewski orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiezaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport2510.0011.55  
Mateusz Iwański orcid logo WBiAKatedra Technologii i Trwałości Betonu *Niezaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport2510.0011.55  
Piotr Ramiączek orcid logo WBiAKatedra Inżynierii KomunikacyjnejNiespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport2510.00.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 40


Pełny tekstPełny tekst    


Streszczenie:

Przedmiotem zrealizowanych prac było zbadanie wpływu zastosowania innowacyjnego trójskładnikowego spoiwa do technologii recyklingu „na zimno” z asfaltem spienionym na właściwości fizyczne i mechaniczne wytworzonej mieszanki mineralno-spoiwowej z asfaltem spienionym. Mieszanki różniące się uziarnieniem oraz składem spoiwa trójskładnikowego poddano oznaczeniom wytrzymałości na jednoosiowe ściskanie, wytrzymałości w pośrednim rozciąganiu, odporności na działanie wody oraz wody i mrozu, jak również określono wartości modułów sztywności sprężystej w pośrednim rozciąganiu. Rezultaty zrealizowanych badań pozwalają stwierdzić, że odpowiedni skład spoiwa stosowanego w technologii recyklingu „na zimno” z asfaltem spienionym umożliwia ograniczenie niebezpieczeństwa powstania spękań wykonanej podbudowy z jednoczesnym
zachowaniem dużej jej odporności na działanie wody i mrozu.