Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[1011] Artykuł:

Sztywne modele obciążenia w iteracyjnym algorytmie ruchomych obciążeń

(Rigid models of load in the iterative algorithm for the solution of moving loads collocation equations)
Czasopismo: Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Nauki Techniczne   Zeszyt: 2, Strony: 149-166
ISSN:  1897-2683
Opublikowano: 2007
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Waldemar Szaniec orcid logoWBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *100.00  

Grupa MNiSW:  Pozostałe publikacje (niepunktowane)
Punkty MNiSW: 0


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Keywords:

FEM  RFEM  moving load  iterative algorithm 



Streszczenie:

W pracy przedstawiono iteracyjny algorytm rozwiązywania równań kolokacyjnch ruchomych obciążeń dla sztywnych modeli pojazdów. Do opisu pojazdu wykorzystano MSES, konstrukcję modelowano elementami odkształcalnymi. Podukłady połączone są więziami sprężysto-tłumiącymi. Wykorzystano iteracyjną procedurę rozwiązywania problemu (1). Analizie poddano wpływ niektórych parametrów na zbieżność procesu. Potwierdzono wysoką skuteczność algorytmu dla przedstawionych obciążeń.




Abstract:

The paper presents an iterative algorithm for the solution of moving loads collocation equations in rigid vehicle models. RFEM was used for the description, the construction was modelled by deformable elements. Subsystems were connected with elastic-damping bonds. The iterative procedure was used to solve the problem (1). The impact of some parameters on the process convergence was analysed. High effectiveness of the algorithm for the presented loads was confirmed.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. Borowicz T., Iteracyjne rozwiązywanie równań kolokacyjnych obciążeń ruchomych. ZN PŚk, Budownictwo, 34, Kielce 1996, s. 15-22.
2. Borowicz T., Szaniec W., Pręt odkształcalny modelem ruchomego obciążenia konstrukcji. XLIII Konf. Nauk. KILiW PAN i KN PZITB, Krynica 1997, s. 15-22.
3. Cai Y., Chen S.S., Rote D.M., Coffey H.T., Vehicle/guideway dynamic interaction in maglev systems. Joum. of Dynam. Syst., Measur, and Control, 118, 1996, s.526-530.
4. Huang D., Wang T.L., Shahawy M., Impact studies of multigirder concrete bridges. Journal of Struct. Eng., 119, 8, 1993, s. 2387-2402.
5. Klasztorny M., Spatial vibrations of a multi-span railway steel bridge under a train moving at high speed, Archives of Civil Engineering, X LVI, 2, 2000, .
6. Podwórna M., Vertical vibrations of steel beam bridges induced by trains moving at high speeds, Archives of Civil Engineering, LI, 2, 2005.
7. Szaniec W., Warunki stosowania i efektywność iteracyjnego rozwiązywania równań kolokacyjnych ruchomych obciążeń, rozprawa doktorska, WPiIŚ, Kielce 2001.
8. Szcześniak W., Inercyjne obciążenia na belkach i płytach. Przegląd podstawowych pozycji literatury, Prace Naukowe Politechniki Warszawskiej, Budownictwo, 112, 1990, 7-76.
9. Wang T.L., Huang D., Shahawy M., Huang K.: Dynamic response of highway girder bridges. Comp.& Struct., 60, 6 1996, s. 2222-2239.
10. Newmark N.M.: A method of computation for structural dynamics. Journ. Of Eng. Mech. Div., ASCE 84, EM3, 1959, s. 67-94