Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[89500] Artykuł:

Assessment of Total Costs of Ownership for Midsize Passenger Cars with Conventional and Alternative Drive Trains

Czasopismo: COMMUNICATIONS – Scientific Letters of the University of Zilina   Tom: 21, Zeszyt: 3, Strony: 21-27
ISSN:  1335-4205
Opublikowano: Lipiec 2019
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Emilia Szumska orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Niespoza "N" jednostkiInżynieria mechaniczna5046.67.00  
Rafał Stanisław Jurecki orcid logo WMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport2570.0040.42  
Marek Pawełczyk orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiTakzaliczony do "N"Inżynieria mechaniczna2523.3340.42  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 70


Pełny tekstPełny tekst    
Keywords:

Total Cost of Ownership TCO  alternatively powered vehicles  hybrid electric vehicles  air pollutant emission 



Abstract:

The number of alternatively powered vehicles in Poland and EU is growing steadily. Different type of vehicle drive trains determine variations in their performances from economical and environmental technological aspects. The aim of this paper was to investigate the cost efficiency and environmental aspects of midsize passenger cars equipped with different drive train technologies: conventional, hybrid, electric and LPG fueled engine. To this purpose, the Total Cost of Ownership (TCO) method was used. Calculations were carried out by AFLEET Tool. The results show that the LPG fueled car has the lowest TCO, while the cars equipped with electric drivetrain indicate the highest TCO. However the electric car recorded the lowest cost of air pollutant emissions and externalities costs.