Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[80440] Artykuł:

Smart Education for Smart Industry - Challenges for Engineering Education

(Inteligentna edukacja dla inteligentnego przemysłu - wyzwania dla edukacji inżynierskiej)
Czasopismo: Studia i Materiały. Miscellanea Oeconomicae   Tom: II, Zeszyt: 2, Strony: 155-167
ISSN:  2081-2345
Opublikowano: Grudzień 2018
Liczba arkuszy wydawniczych:  1.00
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Sławomir Luściński orcid logo WZiMKKatedra Inżynierii ProdukcjiTakzaliczony do "N"Nauki o zarządzaniu i jakości1009.009.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 9


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

Przemysł 4.0  edukacja inżynierska. 


Keywords:

Industry 4.0  engineering education. 



Streszczenie:

Artykuł ma na celu przedstawienie potrzeb edukacyjnych studentów, oczekiwań i możliwych luk w stosunku do złożonej wizji Przemysłu 4.0. W celu zebrania danych ankietowych wśród studentów Politechniki Świętokrzyskiej opracowano kwestionariusz badawczy oparty na przeglądzie literatury. Badanie dało pewne informacje na temat możliwych bieżących problemów w edukacji inżynierskiej i samokształcenia studentów. W konkluzji sformułowano kierunki doskonalenia dla możliwych obszarów rozwoju w edukacji inżynierskiej ze względu na zidentyfikowane luki kompetencji.




Abstract:

This article is aimed to investigate the student's educational needs, expectations and possible gaps of self-awareness about the complex vision of Industry 4.0. In order to collect the survey data from students of the Kielce University of Technology, the research questionnaire based on the literature review is developed. The survey gave some information about possible current issues in engineering education and students self-education. In conclusions, some directions of improvement for the possible areas of development in engineering education are formulated due to identified gaps of competencies.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
acatech, “Recommendations for implementing the strategic initiative INDUSTRIE 4.0. Final report of the Industrie 4.0 Working Group,” acatech – National Academy of Science and Engineering, April 2013, (online), http://www.acatech.de/fileadmin/user_upload/Baumstruktur_nach_Website/Acatech/root/de/Material_fuer_Sonderseiten/Industrie_4.0/Final_report__Industrie_4.0_accessible.pdf, (5.01.2015).
S. Coskun, K. Yasanur and G. Eray, “Adapting Engineering Education to Industrie 4.0 Vision” Cornell University Library, 2017, (online), https://arxiv.org/ftp/arxiv/papers/1710/1710.08806.pdf, (20.09.2018).
S. Luściński, “Perspectives On Data Engineering: Emerging Role In Organisation Development“ [in:] Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, vol. II, R. Knosala, Ed., Opole, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, 2015, pp. 767-779.
J. Manyika, M. Chui, B. Brown, J. Bughin, R. Dobbs, C. Roxburgh and A. Hung Byers, “Big data: The next frontier for innovation, competition, and productivity”, McKinsey Global Institute, June 2011, (online), http://www.mckinsey.com/insights/business_technology/big_data_the_next_frontier_for_innovation, (1.12.0214).
V. Mayer-Schönberger and K. Cukier, BIG DATA. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie, Warszawa: Wydawnictwo MT Biznes, 2014.
B. Motyl, G. U. S. Baronio, D. Speranza and S. Filippi, “How will Change the Future Engineers’ Skills in the Industry 4.0 Framework? A Questionnaire Survey”, Procedia Manufacturing, vol. 11, pp. 1501-1509, 2017.
Plattform-i40.de, “What is Industrie 4.0?” German Federal Ministry for Economic Affairs and Energy, [online], https://www.plattform-i40.de/I40/Navigation/EN/Industrie40/WhatIsIndustrie40/what-is-industrie40.html, (20.09.2018).
L. Prifti, M. Knigge, H. Kienegger and H. Krcmar, “A Competency Model for “Industrie 4.0” Employees” [in:] Proceedings der 13. Internationalen Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2017), J. Leimeister and W. Brenner, Eds., St. Gallen, 2017, pp. 46-60.
G. Schuh, T. Gartzen, T. Rodenhauser, A. Marks, “Promoting Work-based Learning through INDUSTRY 4.0” [in:] Procedia CIRP, vol. 32, pp. 82-87, 2015.