Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[68210] Artykuł:

Dynamic Eigenvalue Problem of Concrete Slab Road Surface

(Dynamiczne zagadnienie własne płyty drogowej o nawierzchni betonowej)
Czasopismo: IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering   Tom: 245, Strony: 1-7
ISSN:  1757-8981
Wydawca:  IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND
Opublikowano: Listopad 2017
Seria wydawnicza:  IOP Conference Series-Materials Science and Engineering
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Urszula Pawlak orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport5015.00.00  
Michał Szczecina orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiAutomatyka, elektronika, elektrotechnika i technologie kosmiczne5015.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    
Słowa kluczowe:

płyta drogowa  nawierzchnia betonowa  zagadnienie własne  dynamika  wartości własne. 


Keywords:

road slab  concrete road surface  eigenvalue problem  dynamics  eigenvalues. 



Streszczenie:

W referacie zaprezentowano analizę dynamiczną płyty drogowej o nawierzchni betonowej. Zastosowano metodę elementów skończonych modelując przykładową płytę betonową w programie Autodesk Robot Structural Analysis. Płytę zadano jako spoczywającą na jednoparametrowym podłożu sprężystym , dla którego osobno policzono współczynnik sprężystości. Zaprezentowano wartości częstości drgań własnych oraz postacie drgań jakimi są wektory własne, w postaci maksymalnych pionowych przemieszczeń węzłowych. Na podstawie wyników obliczeń sformułowane zostały podstawowe zalecenia dla projektantów betonowych nawierzchni drogowych.




Abstract:

The paper presents an analysis of the dynamic eigenvalue problem of concrete slab road surface. A sample concrete slab was modelled using Autodesk Robot Structural Analysis software and calculated with Finite Element Method. The slab was set on a one-parameter elastic subsoil, for which the modulus of elasticity was separately calculated. The eigenfrequencies and eigenvectors (as maximal vertical nodal displacements) were presented. On the basis of the results of calculations, some basic recommendations for designers of concrete road surfaces were offered



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Chmielewski T., Zembaty Z., Fundamentals of structure dynamics (in Polish), Arkady 1998
[2] Gomuliński A., Witkowski M., Advanced course on structural mechanics (in Polish), OWPW, Warszawa 1993.
[3] Gradkowski K., Bearing capacity of automobile road subsoils strengthened with geosynthetics (in Polish), OWPW, Warszawa 2008, Z. 151
[4] http://notes.pl / types-road-paving, (on line: 19.05.2016 r.).
[5] Obara P., Gilewski W., Dynamic stability of moderately thick beams and frames with the use of harmonic balance and perturbation methods, Bulletin of The Polish Academy of Sciences: Technical Sciences, Vol: 64, Notebookt: 4, 2016, Pages: 739-750.
[6] www.concrete roads.pl, (on line 13.02.2017 r.).
[7] www.polishcement.pl, (on line: 19.05.2016 r.).