Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[68210] Artykuł: Dynamic Eigenvalue Problem of Concrete Slab Road Surface(Dynamiczne zagadnienie własne płyty drogowej o nawierzchni betonowej)Czasopismo: IOP Conf. Series: Materials Science and Engineering Tom: 245, Strony: 1-7 ISSN: 1757-8981 Wydawca: IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND Opublikowano: Listopad 2017 Seria wydawnicza: IOP Conference Series-Materials Science and Engineering Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science) Punkty MNiSW: 15 Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper Pełny tekst DOI Web of Science Słowa kluczowe: płyta drogowa  nawierzchnia betonowa  zagadnienie własne  dynamika  wartości własne.  Keywords: road slab  concrete road surface  eigenvalue problem  dynamics  eigenvalues.  |
W referacie zaprezentowano analizę dynamiczną płyty drogowej o nawierzchni betonowej. Zastosowano metodę elementów skończonych modelując przykładową płytę betonową w programie Autodesk Robot Structural Analysis. Płytę zadano jako spoczywającą na jednoparametrowym podłożu sprężystym , dla którego osobno policzono współczynnik sprężystości. Zaprezentowano wartości częstości drgań własnych oraz postacie drgań jakimi są wektory własne, w postaci maksymalnych pionowych przemieszczeń węzłowych. Na podstawie wyników obliczeń sformułowane zostały podstawowe zalecenia dla projektantów betonowych nawierzchni drogowych.
The paper presents an analysis of the dynamic eigenvalue problem of concrete slab road surface. A sample concrete slab was modelled using Autodesk Robot Structural Analysis software and calculated with Finite Element Method. The slab was set on a one-parameter elastic subsoil, for which the modulus of elasticity was separately calculated. The eigenfrequencies and eigenvectors (as maximal vertical nodal displacements) were presented. On the basis of the results of calculations, some basic recommendations for designers of concrete road surfaces were offered