Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[65520] Artykuł:

Kinematically Admissible Failure Mechanisms for Plane Trusses.

Czasopismo: IOP Conference Series-Materials Science and Engineering      Tom: 245, Strony: 1-10
ISSN:  1757-8981
Wydawca:  IOP PUBLISHING LTD, DIRAC HOUSE, TEMPLE BACK, BRISTOL BS1 6BE, ENGLAND
Opublikowano: Listopad 2017
Seria wydawnicza:  IOP Conference Series-Materials Science and Engineering
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Joanna Kłosowska WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport337.50.00  
Paulina Obara orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport337.505.00  
Jan Turant Niespoza "N" jednostki33.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

The reliability models of statically indeterminate steel trusses are analysed in this paper. The plane trusses are considered. For analysed structures types of reliability model are determined. Identification of system reliability is based on studies on the transformation from the safe structural system into the geometrically variable system (mechanism). These researches intended to determine the kinematically admissible failure mechanisms which contain minimal critical sets of elements. For analysed truss the formula setting out the number of mechanisms for any number of repeatable sections is determined. To identify the mechanism, spectral analysis of the linear stiffness matrix is used. This stage of the study, in conjunction with consideration of static loads, allows to determine the minimum critical set of rods corresponding to the most probable scenario of the structural damage. For these analysis the computer program based on the finite element method has been created within the Mathematica environment.