Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[65230] Artykuł:

The influence of description of fire curves on the thermal and reliability response of steel structure

Czasopismo: MATEC Web of Conferences   Tom: 117, Strony: 1-8
ISSN:  2261-236X
Wydawca:  E D P SCIENCES, 17 AVE DU HOGGAR PARC D ACTIVITES COUTABOEUF BP 112, F-91944 CEDEX A, FRANCE
Opublikowano: 2017
Seria wydawnicza:  MATEC Web of Conferences
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Do oświadczenia
nr 3
Grupa
przynależności
Dyscyplina
naukowa
Procent
udziału
Liczba
punktów
do oceny pracownika
Liczba
punktów wg
kryteriów ewaluacji
Katarzyna Kubicka WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport335.00.00  
Urszula Radoń orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Takzaliczony do "N"Inżynieria lądowa, geodezja i transport335.005.00  
Waldemar Szaniec orcid logo WBiAKatedra Mechaniki, Konstrukcji Metalowych i Metod Komputerowych *Niespoza "N" jednostkiInżynieria lądowa, geodezja i transport335.00.00  

Grupa MNiSW:  Materiały z konferencji międzynarodowej (zarejestrowane w Web of Science)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Proceedings Paper


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI     Web of Science Logo Web of Science    


Abstract:

The paper presents a proposal for the assessment of the reliability of statically determinate steel truss in the persistent and accidental (fire) design situation. The steel truss was modelled as series system from the reliability standpoint. The global Hasofer-Lind reliability index was employed, computed in successive time steps for the whole structure, not for individual elements. Fire analysis was carried out according to three different time-temperature curves-standard, hydrocarbon and external. Monitoring the reliability index in the successive minutes of the fire makes it possible to estimate the probability of the structure failure, and to decide whether the required safety level is maintained.