Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[63710] Artykuł: REALIZATION OF UNDERGROUND OBJECTS BY THE OPEN CAISSON METHOD IN CONDITIONS OF BUILT-UP AREAS(REALIZACJA OBIEKTÓW PODZIEMNYCH METODĄ STUDNI OPUSZCZANYCH W WARUNKACH SĄSIEDZTWA ISTNIEJĄCYCH BUDOWLI)Czasopismo: Structure and Environment Tom: 9, Zeszyt: 3, Strony: 215-223 ISSN: 2081-1500 Opublikowano: 2017 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy Grupa MNiSW: Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B) Punkty MNiSW: 9 Pełny tekst YADDA/CEON Słowa kluczowe: studnia opuszczana  pogrążanie  osiadanie gruntu  analiza kryterialna  Keywords: open caisson method  sinking  land settlement  criterion analysis  |
Artykuł przedstawia realizację obiektów podziemnych w technologii studni opuszczanych, w warunkach ścisłej zabudowy urbanistycznej. Wydzielone zostały możliwe stadia technologiczne pogrążania studni. W pracy określono główne przyczyny mające wpływ na deformacje masywu gruntu, otaczającego studnie. Na tej podstawie wydzielono najważniejsze przedsięwzięcia konstrukcyjno-technologiczne dotyczące zmniejszania deformacji ośrodka gruntowego wokół pogrążanej studni opuszczanej. Celem ostatecznym artykułu jest wyznaczenie optymalnego sposobu zmniejszania sił tarcia po zewnętrznej powierzchni płaszcza żelbetowego studni opuszczanej. Osiągnięto to poprzez wykonanie wielowymiarowej analizy techniczno-ekonomicznej, jako analizy głównych składowych, w postaci biplotów..
The article presents the construction of underground objects by open caisson method, under conditions of built-up areas. The technological stages of the open caisson sinking have been separated. The work identified the main causes affecting the deformation of the soil mass surrounding the open caisson. On this basis, the most important construction and technological projects were devoted to the reduction of deformation of the ground surrounding the open caisson during sinking. The ultimate goal of the article is to determine the optimal way to reduce the frictional forces on the outer surface of the reinforced concrete coat of the open caisson. This has been achieved through the implementation of multidimensional technical and economic analysis as the main components in the form of biplots.