Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[6345] Artykuł:

Orientacja marketingowa przedsiębiorstw transportowych

(Marketing orientation of transport companies)
Czasopismo: Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Seria: Nauki Ekonomiczne   Tom: 1, Zeszyt: 32, Strony: 195-203
ISSN:  1234-3927
Opublikowano: 2004
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.45
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Paweł Rafał Kozubek orcid logo100.00  

Grupa MNiSW:  Pozostałe publikacje (niepunktowane)
Punkty MNiSW: 0



Słowa kluczowe:

orientacja marketingowa  przedsiębiorstwo transportowe 



Streszczenie:

W referacie podjęto rozważania na temat istoty i zasad kształtowania orientacji marketingowej przedsiębiorstw. Przedstawiono również wyniki jednego z obszarów autorskich badań przeprowadzonych w przedsiębiorstwach PKS województwa mazowieckiego. Badania te dotyczyły różnych aspektów dostosowania tych przedsiębiorstw do reguł gospodarki rynkowej, w tym również ich zorientowania rynkowego.




Abstract:

The article deals with the matter and rules in formation of marketing orientation in companies. The results of original research programme carried out in PKS companies of Mazovian province have been also presented. The investigation was focused on different aspects of the companies adaptation to the rules of market economy, as well as on their market orientation.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Krzyżanowska M.: Tożsamość orientacji przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek 3/2002.
Meffert H.: Marketing. Einführung in die Absatzpolitik, Wiesbaden 1996.
Kotler Ph.: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola. Gebethner & Ska. Warszawa 1994.
Stachowicz - Stanusch A.: Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa – cóż to takiego? Marketing Serwis 4(1998).
Żurawik B., Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE Warszawa 1996.
Dyr T., Soja W.: Segmentacja rynku jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych. Mater. Konferencji Naukowej „Nowoczesne technologie w transporcie.” Radom, 1997.
Kotler Ph.: Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i Kontrola. Gebethner & Ska. Warszawa 1994.
Dyr T., Grad B., Kozubek P.: Koncepcja badania dostosowania przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego do zmian na rynku regionalnych przewozów pasażerskich oraz analiza strategiczna przedsiębiorstw PKS w ramach „Studium organizatora transportu publicznego dla województwa mazowieckiego”. Praca badawcza na zlecenie przedsiębiorstw PKS województwa Mazowieckiego. Politechnika Radomska 2001.