Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[63090] Rozdział:

Recykling na zimno z asfaltem spienionym.

(COLD RECYCLING WITH FOAMED BITUMEN)
w książce:   Problemy naukowo-badawcze budownictwa
ISBN:  978-83-88906-58-9
Wydawca:  Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej.
Opublikowano: Wrzesień 2010
Miejsce wydania:  Kielce
Liczba stron:  9
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Anna Chomicz-Kowalska orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej1004.00  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 4




Abstract:

The technology of recycling with foamed bitumen is a new technology of road modernization. De-termining the physical and mechanical properties as well as water and frost resistance depending on the binder and filler contents is an essential element before its introduction to road building. The tests were performed on mineral recycled base mixes with foamed bitumen, in which the material from the existing layers was used. The content of asphalt binder amounted to 2,0 %, 2,5 %, 3,0 % and 3,5 %, while of cement 1,0 %, 1,5 %, 2,0 %, 2,5 %. The results obtained were subjected to the optimization process, which allowed to state that with the application of 2,5 % foamed bitumen and 2,.0 % of cement the base has the required physical and mechanical properties as well as water and frost resistance according to the applied criteria.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Rolla S.: Recykling po polsku. Drogownictwo, 2000, 4, s. 99-101.
[2] Iwański M.: Podbudowa z asfaltem spienionym. Drogownictwo, 2006, 3, s. 97-106.
[3] Jenkins K.J., Collings D.C, Thesey H.L., Long F.M.: Interim Technical Guideline: De-sign and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Edited by Les Sampson of As-phalt Academy. ISBN 0-7988-7743-6. Asphalt Academy, Pretoria, South Africa, 2003.
[4] Iwański M., Chomicz A.: Przydatność do spienienia asfaltów drogowych stosowa-nych w Polsce, Drogownictwo, 2006, 8,s. 267-271.
[5] Zawadzki J., Matras J., Mechowski T., Sybilski D.: Warunki techniczne wykonywania warstw podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej. Zeszyt 61 IBDiM, Warszawa 1999.
[6] Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH. Windhagen, Germany, 2004.
[7] Piasta Z., Lenarcik A.: Methods of statistical multi-criteria optimization [in:] A. M. Brandt (red.) [Optimization Methods for Material Design of Cementbased Compo-sites]. E & FN Spon. London, New York, 1998, p. 45-59.
[8] Zawadzki J., Kłos M.: Zasady projektowania betonu asfaltowego o zwiększonej odporności na odkształcenia trwałe. Wytyczne oznaczania odkształcenia i modułu sztywności mieszanek mineralno-bitumicznych metodą pełzania pod obciążeniem statycznym. Zeszyt 48 IBDiM, Warszawa 1995.
[9] Norma PANK 4302 - Nawierzchnie asfaltowe. Odporność na niskie temperatury. Me-toda oznaczania wytrzymałości na pośrednie rozciąganie.
[10] Judycki J., Jaskuła J.: Badania odporności betonu asfaltowego na oddziaływanie wody i mrozu, Drogownictwo, 1997, 12, s. 374-378.