Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[63010] Rozdział:

Ocena wpływu rodzaju recyklowanego materiału na parametry fizykomechaniczne podbudowy w technologii asfaltu spienionego.

(Assessment of the impact of th erecycled kind of material for physical and mechanical parameters of the base in the foamed bitumen technology)
w książce:   Wybrane zagadnienia z dziedziny budownictwa, Praca zbiorowa pod redakcją Andrzeja Wawrzynka, Rozdział 4: Geotechnika a architektura,
ISBN:  978-83-7335-622-1
Wydawca:  Wydawnictwo Politechniki Śląskiej.
Opublikowano: 2009
Miejsce wydania:  Gliwice
Liczba stron:  10
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Anna Chomicz-Kowalska orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej1004.00  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 4




Streszczenie:

W referacie zamieszczono ocenę wpływu rodzaju recyklowanego materiału na właściwości fizykomechaniczne podbudowy w technologii asfaltu spienionego. W badaniach użyto dwóch rodzajów mieszanek mineralnych podbudowy z asfaltem spienionym. W pierwszej wykorzystano istniejący materiał podbudowy z chudego betonu, zaś w drugiej – z tłucznia kamiennego. Zawartość asfaltu spienionego otrzymanego na bazie asfaltu Nynas Nyfoam80 wynosiła 2,0%, 2,5%, 3,0% oraz 3,5%, natomiast jako spoiwo stosowano dodatek cementu w ilości 2,0% w stosunku do mieszanki mineralnej. Na podstawie wykonanych badań stwierdzono, że zastosowanie w nowej podbudowie recyklowanego materiału z chudego betonu zapewnia jej właściwości fizykomechaniczne oraz wodo- i mrozoodporność na wyższym poziomie, niż w przypadku stosowania materiału kamiennego.




Abstract:

An assessment of the impact of the kind was placed in the paper recycled of material for properties physical and mechanical bases in the technology of foamed bitymen. In examinations they used two types of mineral blends of the foundation with foamed asphalt. In first an existing material of the base was used of thin concrete, whereas in second – of stone breakstone. The content of asphalt binder received on the basis of Nynas Nyfoam80 amounted to 2,0 %, 2,5 %, 3,0 % and 3,5 %, however as binder an addition of cement was applied in the amount 2,0 % in relation to mineral blend. On the basis of performed examinations they stated, that applying in the new foundation recycled of thin concrete provides her with material properties physical and mechanical and water and frost resistance on the high, than in case of applying stone material.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. Iwański M.: „Podbudowa z asfaltem spienionym”, Drogownictwo Nr 3, 2006, s. 97-106.
2. Jenkins K.J., Collings D.C, Thesey H.L., Long F.M.: Interim Technical Guideline: Design and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Edited by Les Sampson of Asphalt Academy. ISBN 0-7988-7743-6. Asphalt Academy, Pretoria, South Africa, 2003.
3. Judycki J., Jaskuła J. „Badania odporności betonu asfaltowego na oddziaływanie wody i mrozu”, Drogownictwo Nr 12, 1997, s. 374-378.
4. Norma PANK 4302 „Nawierzchnie asfaltowe. Odporność na niskie temperatury. Metoda oznaczania wytrzymałości na pośrednie rozciąganie”.
5. Wirtgen Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH. Windhagen. Germany. 2004.
6. Zawadzki J., Matras J., Mechowski T., Sybilski D: „Warunki techniczne wykonywania warstw podbudowy z mieszanki mineralno-cementowo-emulsyjnej (MCE). Zeszyt 61 IBDiM, Warszawa 1999.