Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[55620] Artykuł:

LABORATORY STUDY ABOUT PRESSURE DISTRIBUTION ON CAR SEATS WITH PEOPLE OF DIFFERENT ANTHROPOMETRIC FEATURES PARTICIPATION

Czasopismo: The Archives of Automotive Engineering – Archiwum Motoryzacji   Tom: 74, Zeszyt: 4, Strony: 115-127
ISSN:  1234-754x
Opublikowano: 2016
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Andrzej Zuska orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*707.00  
Rafał Stanisław Jurecki orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*202.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*101.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 10



Słowa kluczowe:

komfort  komfort statyczny  komfort podróżowania  rozkład nacisków  siedziska samochodowe. 


Keywords:

comfort  static comfort  travelling comfort  pressure distribution  car seat bottoms 



Streszczenie:

Artykuł odnosi się do aktualnej problematyki komfortu podróżowania pojazdami samochodowymi.
W pierwszej części opisano przeprowadzony eksperyment, zwracając szczególną uwagę na system pomiarowy wykorzystywany do badania rozkładu nacisków na siedzisko i oparcie fotela samochodowego. Omówiono budowę tego systemu oraz możliwości wykorzystania, podając podstawowe parametry jego pracy.
W części drugiej przedstawiono analizę wyników przeprowadzonych badań eksperymentalnych ze szczególnym uwzględnieniem zależności między wybranymi wielkościami charakteryzującymi rozkład nacisków na siedzisko fotela a podstawowymi parametrami antropometrycznymi ciała człowieka.




Abstract:

This article refers to actual problem of cars’ travelling comfort.
In the first part of the article, an experiment was described in which particular attention was
given to measuring system that is used in studying pressure distribution on the car seat bottom
and backrest of the car seat. The structure of this system and usage possibilities, including basic
parameters of its’ work were also discussed.
In the second part, an analysis of the conducted study results was presented, with special
consideration taken to dependence between particular values which characterize the pressure
distribution on car seat bottom and basic anthropometric parameters of the human body.