Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[55540] Artykuł:

Road structure durability analysis based on a visco-elastic model of asphalt layers

(Analiza trwałość konstrukcji nawierzchni na podstawie modelu lepko-sprężystego)
Czasopismo: International Scientific and Technical Conference - "Highways: Safety and Reliability"   Strony: 93-98
Opublikowano: 2016
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Iwański orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  
Przemysław Buczyński orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  
Grzegorz Mazurek orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0




Abstract:

In the article has been presented a results of the strain-stress state of the road structure for traffic load type KR3 (5x105



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Marques P., Severino P. C., Creus, Guillermo J., Computational Viscoelasticity, Springer Briefs in Computational Mechanics, 2012
[2] Yuqing Zhang, Rong Luo, Robert L. Lytton, Characterization of viscoplastic yielding of asphalt concrete, , Construction and Building Materials, Volume 47, October 2013, Pages 671–679
[3] Stefańczyk B., Mieczkowski P., "Mieszanki mineralno-asfaltowe. Wykonawstwo i badania" WKŁ Warszawa 2008.
[4] Nagórski R., Mechanika nawierzchn drogowych w zarysie [Road structures mechanics in general principle], PWN, Warsaw 2014
[5] Kim Y.R., Modeling of Asphalt Concrete, McGraw-Hill Construction, 2009.
[6] Górnaś P., Pożarycki A., Selected properties of FEM numerical models for inverse analysis of road pavement structures / Wybrane cechy numerycznych modeli MES w analizie odwrotnej konstrukcji nawierzchni jezdni (en/pl), Roads and Bridges Drogi i Mosty 13, 203-222.
[7] Park S.W., Schapery, R.A.: Methods of interconversion between linear viscoelastic material functions. Part I—A numerical method based on Prony series. Int. J. Solids Struct. 36, 1653-1675.
[8] Yusoff N.I.Md., Airey G.D., Hainin M.R., Predictability of Complex Modulus Using Rheological Models. Asian Journal of Scientific Research, 2010, 3: 18-30.
[9] Chailleux E., G., Ramond G., C.D.L., Roche, , A mathematical-based master curve construction method applied to complex modulus of bituminous materials. Road Materials and Pavement Design, 2006, 7:75-92.
[10] EN 12697-26 Bituminous mixtures. Test methods for hot mix asphalt. Stiffness Annex D
[11] Medani T. O., Huurman M., Construction the Stiffness Master Curves for Asphaltci Mixes, Delf University of Technology,Report 7-01-127-3, 2003
[12] Wiłun Z., Zarys Geotechniki [Intoduction to Geotechnic], WKŁ,1987 Warsaw.
[13] ABAQUS/Standard User's Manual. Hibbitt, Karlsson & Sorensen, Inc., version 6.6, USA 2006
[14] Judycki J., (2014), Analiza i projektowanie konstrukcji nawierzchni podatnych i półsztywnych. WKŁ.
[15] WT-2 2014. Nawierzchnie asfaltowe na drogach krajowych. Mieszanki mineralno-asfaltowe [Asphalt pavements on government road. Bituminous mixtures]. Wymagania Techniczne [Technical Guide]. GDDKiA, Warszawa.
[16] Wirtgen, (2012). Cold Recycling Manual. Wirtgen GmbH, Windhagen, Germany.
[17] Research and Development of the Asphalt Institute's Thickness Design Manual (MS-1). Ninth edition, The Asphalt Institute, Research Report No. 82-2, RR-82-2, August 1982.
[18] Judycki J., Porównanie kryteriów zmęczeniowych do projektowania podatnych i półsztywnych nawierzchni drogowych w aspekcie nowego polskiego Katalogu konstrukcji typowych (cześć 1). Drogownictwo nr 1/1999 str. 5-18.
[19] French Design Manual for pavement Structures. Guide technique, Ministre de l'Equipement, des Transports et du Tourisme, LCPC, SETRA May 1997