Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[52880] Artykuł:

The water resistance recycled base with the foamed bitumen in the aspect of hydraulic road binder

Czasopismo: Eurasphalt & Eurobitume Congress  
Opublikowano: Czerwiec 2016
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Przemysław Buczyński orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  
Marek Iwański orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  
Grzegorz Mazurek orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej33.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Słowa kluczowe:

projektowanie spoiwa  pyły  piana asfaltowa  spoiwa hydrauliczne  destrukt asfaltowy 


Keywords:

Design Mix  Dust  Foam  Modified Binders  Reclaimed asphalt pavement RAP Recycling 



Streszczenie:

Referat zawiera rezultaty wstępnych badań recyklowanej podbudowy wykonanej w technologii recyklingu głębokiego na zimno z asfaltem spienionym oraz spoiwami mieszanymi w aspekcie jej wodoodporności. Projekt recyklowanej podbudowy z asfaltem spienionym symulował proces recyklingu głębokiego na zimno z wykorzystaniem materiałów z istniejącej konstrukcji. Do uzyskania piany asfaltowej zastosowano asfalt drogowy 50/70. Jako środki wiążące zastosowano spoiwa drogowe, które wytworzono w warunkach laboratoryjnych z wymieszania trzech bazowych składników w założonych proporcjach zgodnie z planem eksperymentu. Do oceny wpływu spoiw drogowych na wodoodporność recyklowanej podbudowy z asfaltem spienionym wykorzystano badania laboratoryjne, które obejmowały określenie: zawartość wolnej przestrzeni Vm, nasiąkliwości nw, wytrzymałość na pośrednie rozciąganie ITSDRY w 25OC, odporność na działanie wody TSR. Ponadto dokonano oceny przyrostu modułu sztywności w pośrednim rozciąganiu (IT-CY) w aspekcie rodzaju zastosowanych spoiw drogowych. Na podstawie uzyskanych wyników badań stwierdzono różnorodny wpływ analizowanych spoiw drogowych na właściwości mechaniczne oraz wodoodporność recyklowanej podbudowy. W odniesieniu do zastosowanego planu eksperymentu możliwe było określenie rekomendowanego składu spoiwa drogowego, które zapewni uzyskanie recyklowanej podbudowy odpornej na działanie wody.




Abstract:

This paper describes preliminary research results of recycled base properties which was performed in cold deep recycling
technology with the foamed bitumen and dif erent kind of the hydraulic road binder in the aspect of water resistance. The design
of the recycled base layer simulated a deep cold recycling process with materials derived from crushed bituminous pavement
layers ("in-situ" technology). To manufacture the foam bitumen was used a road bitumen of penetration grade 50/70. As a
binders were used road binders. They were manufactured in the laboratory through the mixing of the three basic components in
the proportions set according to the plan of the experiment. For the purpose of determine the influence of such hydraulic road
binder on the water resistance of the recycled base the following test were carried out: void contents Vm, absorbability nw,
indirect tensile strength ITSDRY at 25OC, tensile strength ratio TSR (water resistance). Additionally the evaluation of the
increase in indirect tensile modulus (IT-CY) was made. On the basis of received test results it was observed the dif erent impact
of tested hydraulic road binders on properties of the recycled base with the foamed bitumen. With regard to the design of
experiment plan it was possible to determine the recommended road binder composition that allows to obtain requisite the water
resistance of the recycled base with foamed bitumen