Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[50140] Artykuł:

Zastosowanie technologii recyklingu na zimno z asfaltem spienionym do wykonania podbudów drogowych. Cz. 2

(Application of cold recycling with foamed bitumen in Świętokrzyski region. Part 2)
Czasopismo: Drogownictwo   Zeszyt: 2, Strony: 46-54
ISSN:  0012-6357
Opublikowano: 2016
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Anna Chomicz-Kowalska orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej1005.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 5


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

recykling na zimno  asfalt spieniony 


Keywords:

cold recycling  foamed bitumen 



Streszczenie:

W artykule przedstawiono przebieg i wyniki prac badawczych i terenowych dotyczących stosowania technologii recyklingu głębokiego na zimno z asfaltem spienionym przy przebudowie istniejących konstrukcji nawierzchni obciążonych ruchem KR3-KR4. Na przykładzie zrealizowanych inwestycji drogowych w latach 2010–2011 zlokalizowanych na terenie województwa świętokrzyskiego, na których wbudowano mieszanki mineralno-cementowe z lepiszczem w postaci asfaltu spienionego, zaprezentowano procedurę projektowania składów tego rodzaju mieszanek, sprecyzowano metodykę badań oraz wymagania względem przetworzonego materiału, a także zasady wbudowywania i kontroli właściwości wykonanej warstwy. Wykazana została przydatność omawianej technologii wynikająca z możliwości przetwarzania zróżnicowanych materiałów, w celu uzyskania nośnej i trwałej konstrukcji nawierzchni. Dobry stan techniczny dróg z podbudową MCAS świadczy o skuteczności i zasadności stosowania tej technologii w krajowych warunkach klimatycznych.




Abstract:

This paper continues the considerations regarding the use of deep cold recycling technology for reconstruction of KR3-KR4 roads. Design practices, testing methodologies and requirements for this technology are presented, based on the completed road constructions with foamed bitumen cold bases that taken place in Świętokrzyskie Voivodeship during the years 2010-2011. The obtained results are a proof that this technology is highly versatile in converting different materials into a high quality road base. Very good condition stretches with foamed bitumen cold bases show that this technology is effective in Polish climatic conditions.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] lwański M., Chomicz-Kowalska A.: Laboratory Study on Mechanical Parameters of Foamed bitumen Mixtures in the Cold Recycling Technology. 11th International Conference on Modern Building Materials, Structure and Techniques, Volume 57, 433- 422, May 16-17, 2013, Vilnius, Lithuania. DOI:10.1016/j.proeng.2013.04.056
[2] lwański M., Chomicz-Kowalska A.: Experimental study of water and frost resistance of foamed bitumen mixes in the cold recycling technology. Proc. Euroasphalt & Eurobitume Congress, June 13-15, 2012, Istanbul, Turkey.
[3] lwański M., Chomicz-Kowalska A.: Evaluation of the eftect ot using toamed bitumen and bitumen emulsion in cold recycling technology. 3rd International Conference on Transportatian Infrastructure: Sustainability, Eco-Efficiency, and Conservation in Transportation Infrastructure Asset Management, 69-76, April 22- 25, 2014, Pisa, Italy.
[4] Chomicz-Kowalska A.: Zastosowanie recyklingu na zimno z asfaltem spienionym w regionie świętokrzyskim - Część 1. Drogownictwo, 6 (2015), s. 172-176.
[5] GDDKiA. OST D-04.1 0.01 a Szczegółowa specyfikacja techniczna: Podbudowa z mieszanki mineralno-cementowej z asfaltem spienionym (MCAS) wykonana w technologii recyklingu gfębokiego na zimno. Warszawa, 2015.
[6] Wirtgen. Podręcznik recyklingu na zimno. Wirtgen GmbH, 2004.
[7] Wirtgen. Wirtgen Cold Recycling Technology. Wirtgen GmbH, 2012.
[8] Asphalt Academy. The Oesign and Use of Foamed Bitumen Treated Materials. Interim Technical Guideline (TG2). Asphalt Academy, Pretoria, South Africa, 2002.
[9] Asphalt Academy. Technical Guideline TG2: Bitumen Stabilised Materiais, A Guideline for the Oesign and Construction of Bitumen Emulsion and Foamed Bitumen Stabilised Materials. South Africa, 2009.
[10] Dołżycki B.: Instrukcja projektowania i wbudowywania mieszanek mineralno-cementowo-emulsyjnych (MCE). Wersja z dnia 10.09.2014. Politechnika Gdańska, Katedra Inżynierii Drogowej.
[11] lwański M., Chomicz-Kowalska A., Ramiączek P., Maciejewski K., Iwański MM.: Wptyw laboratoryjnych metod zagęszczania na wfaściwości fizykomechaniczne recyklowanych mieszanek mineralno-asfaltowych z asfaltem spienionym. Budownictwo i Architektura, Tom: 13, Zeszyt: 1, s. 53-62, 2014.
[12] lwański M., Chomicz-Kowalska A.: Evaluation of the pavement performance. Bulletin of the Polish Academyof Sciences: Technical Sciences. Vo1.63, Issue 1, 97-105, April 2015. DOI: 10.1515/bpasts-2015-0011
[13] ASTM E2835-11 Standard Test Method for Measuring Deflections using a Portable Impuls e Plate Load Test Device.
[14] Zusstzltche Technische Vertragsbedingungen und Richtlinien fur Erdarbeiten im StraBenbau ZTVE-StB 94.