Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
[47850] Rozdział: Odkrywanie wiedzy z danych na przykładzie analizy badań ankietowych młodzieżyw książce: Techniczne wyzwania rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i regionówISSN: 1897-2691 ISBN: 978-83-63792-31-2 Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej Opublikowano: Wrzesień 2016 Miejsce wydania: Kielce Seria wydawnicza: Monografie. Studia. Rozprawy Numer w serii wydawniczej: M79 Liczba stron: 12 Liczba arkuszy wydawniczych: 0.50 Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Grupa MNiSW: Rozdział w monografii w języku polskim Punkty MNiSW: 5 Słowa kluczowe: problem decyzyjny  eksploracja danych  czyszczenie danych  data mining  badania ankietowe  drzewo decyzyjne  |
Publikacja przedstawia wybrane aspekty procesu odkrywania wiedzy z danych, uzyskanych podczas własnych badań ankietowych, przeprowadzonych na grupie ponad tysiąca dwustu młodych ludzi. Wiodący temat badań to „Młodzież we współczesnym świecie”. Ankietowani udzielali między innymi odpowiedzi na temat ich funkcjonowania w warunkach cywilizacji cyfrowej. Informacje otrzymane w rezultacie przeprowadzonych analiz, odpowiednio zinterpretowane, pogłębiają wiedzę o problematyce będącej przedmiotem badań. Wiedza ta może być użyteczna dla osób zainteresowanych funkcjonowaniem systemu edukacji młodzieży, czy też działaniami biznesowych skierowanych do tego segmentu klientów. Przedstawiona metodologia postępowania jest uniwersalna i może być zastosowana w niemal każdej organizacji. Od dawna używana jest w bankach, firmach świadczących usługi finansowe i ubezpieczeniowe, w przedsiębiorstwach produkcyjnych, w opiece zdrowotnej, handlu czy telekomunikacji.
The article presents some aspects of the process of knowledge discovery from data obtained during the survey, conducted on a group of more than twelve hundred young people. Leading research topic is "Youth in the modern world." Respondents gave among other things, answers on their operation under the conditions of digital civilization. Information received as a result of the analyzes, appropriately interpreted, is a kind of profound knowledge about issues of interest. This knowledge may be useful for those interested in the functioning of the education of young people, or proposing offers directed to this segment of customers. Presented methodology is universal and can be used in almost any organization. It has long been used in banks, by financial and insurance service providers, in manufacturing companies, health care, retail and telecommunication.