Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[47354] Artykuł:

Simulation study of longitudinal forces in the coupling device of heavy freight trains

Czasopismo: Advances in Science and Technology - Research Journal   Tom: 8, Zeszyt: 21, Strony: 24-30
ISSN:  2080-4075
Opublikowano: 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Józef Stokłosa50.00  
Marek Jaśkiewicz orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*505.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 5


Pełny tekstPełny tekst     DOI LogoDOI    
Keywords:

heavy freight trains  the longitudinal forces in the coupling device  Nadal criterion  modeling  simulation  the theory of Kalkers contact 



Abstract:

On the LHS line (Broad-gauge Metallurgical Line), far out West of the railway line
with a gauge of 1520 mm, heavy goods trains for a gross weight 5500 tons and a
length of 850 m are operated. The article presents the results of a simulation study of
the forces that occur in the automatic coupling device of SA-3 type of Russian production
train consisting of 60 coal wagons of Russian construction of gross mass 91 tons
each. The train moves on the 1520 mm gauge tracks curve S type (the radius of curvature
of curves 300 m). Simulation studies were conducted using the Train Module of
program to dynamic study multi-elements systems of Universal Mechanism UM 6.0.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
1. Delooz F. Heavy haul trains in Europe. 9th International Heavy Haul Conference IHHA, Shanghai 2009.
2. EN 14363: Railway applications – Testing for the acceptance of running characteristics of railway vehicles. Testing of running behavior and stationary tests. European Committee For Standardization,2005.
3. Gruzowyje wagony kolei 1520 mm. Albom sprawochnik. Wydawnictwo Transport, Moskwa 1989.
4. Hongyan Zh. Dynamic Interact Heavy Haul Railways on Track Structures. Chinese Railways, No. 1, 2005: 38-42.
5. Kalker J.J., Piotrowski J. Some New Results in Rolling Contact. Vehicle System Dynamics, 18, 1989
6. Marciniak Z., Durzyński Z. Projekt modernizacji lokomotyw spalinowych serii ST44. TTS 9, 2005.
7. Pogorelov D.Yu. Computer Modeling of Rail Vehicles Dynamics. Mechanics and Tribology of Transport Systems, Rostov-on-Don 2003: 226-231.
8. Pokropiński B. Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej. WKiŁ, Warszawa 2009.
9. Pravila tiagovyh raschiotov iz pojezdnoy raboty. M. Transport. 1995.
10. Pugi L, Fioravanti D, Rindi A. Modelling the longitudinal dynamics of long freight trains during the braking phase. 12th IFToMM World Congress, Besançon (France) 2007.
11. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18.07.2005 r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji, Dz. U. Nr 172, poz. 1444.
12. Schmidt S. et al. ZEVrail, 9, 2009: 358-364.
13. Universal Mechanism 6.0, Simulation of Longitudinal Train Dynamics. User’s manual, 2010.
14. Założenia techniczno-eksploatacyjne kierowania i sterowania ruchem (KSR) dla PKP, uzgodnione z PKP DG KA – pismem nr KA2b-5458-05/97 z dnia 23.05.1997 r.