Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[46470] Rozdział:

Rola platformy MOODLE w innowacyjnym nauczaniu matematyki na studiach technicznych

(The Moodle platform in innovative teaching of mathematics in engineering studies)
w książce:   Techniczne wyzwania rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i regionów
ISSN:  1897-2691
ISBN:  978-83-63792-31-2
Wydawca:  Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej
Opublikowano: Wrzesień 2016
Miejsce wydania:  Kielce
Seria wydawnicza:  Monografie, Studia, Rozprawy
Numer w serii wydawniczej:  M79
Liczba stron:  12
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Sylwia Hożejowska orcid logoWZiMKKatedra Informatyki i Matematyki Stosowanej**502.50  
Jadwiga DudkiewiczWZiMKKatedra Matematyki i Fizyki*502.50  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 5


biblioteka PŚk    


Streszczenie:

Współczesnych studentów można zaliczyć do grona członków społeczeństwa informatycznego. Wzrost dostępu do Internetu spowodował, że studenci coraz częściej wykorzystują Internet do komunikacji, budowy relacji interpersonalnych, nauki, rozwoju swoich zainteresowań i pasji, do zdobywania wiedzy, korzystania ze wszelkiego rodzaju usług oraz do rozrywki. Dlatego tez ważne jest, aby młodym ludziom umożliwić zdobywanie wiedzy w oparciu o narzędzia, które pełnią w ich życiu coraz większa rolę. W tym celu już od początku XXI wieku rozwijana jest w Polsce nowa forma kształcenia: e-lerning. Wprawdzie e-lerning w swojej czystej postaci (kształcenie na odległość) rzadko występuje, to uzupełnienie klasycznego nauczania o formy e-lerningu jest często spotykane. Obecnie powszechne jest oferowanie na każdym poziomie edukacyjnym kształcenia opartego w pewnym stopniu na technologiach webowych. W e-edukacji wykorzystywane są coraz częściej platformy edukacyjne, gry komputerowe, a nawet różnego typu portale społecznościowe Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom studentów w celu zwiększenia efektywności nauczania na Politechnice Świętokrzyskiej w Kielcach już od 2007 roku na platformie edukacyjne Moodle powstają kursy wspomagające nauczanie matematyki. Tworzone kursy służą do zamieszczania w różnorodnej formie (wykładów, ćwiczeń, testów, quizów, linków, itp.) treści wspomagających kształcenie studenta w jego wiedzy, umiejętnościach i kompetencjach społecznych. W niniejszej pracy przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące wykorzystania nowoczesnej platformy edukacyjnej we wspomaganiu nauczania matematyki na studiach technicznych.




Abstract:

Students are members of information society who more and more often use the Internet to communicate, build interpersonal relationships, learn and develop their interests. Therefore, in 2007 the Faculty of Management and Computer Modelling at Kielce University of Technology started a few interactive courses on Moodle platform in order to support mathematics teaching in engineering studies. In the paper we present the results of the research concerning the effectiveness of these e-learning courses and try to find which of their functions turn to be the most important for the users. The conducted analysis aims to set new directions for further development of our online courses.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] Paliszkiewicz J., Rola mediów społecznościowych w innowacyjnym kształceniu, Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, vol. 2, Opole 2016.
[2] Bocheńska –Włostowska K., E-learning w kształceniu komunikowania kpołecznego. Refleksje poeksperymentalne, PITWIM, vol. 2, Kielce 2009.
[3] https://pl.wikipedia.org/wiki/E-learning#Rozw.C3.B3j_e-learningu (on line 14.04.2016)
[4] Bugajska-Jaszczołt B., Czajkowska M., Znaczenie platformy Moodle dla wspierania kształcenia matematycznego na studiach ekonomicznych i inżynierskich, PITWIN, vol. 2 , Kielce 2009.
[5] Aczel A. D., Statystyka w zarządzaniu, PWN, Warszawa 2000.