Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[330] Artykuł:

Projekt stanowiska bezwładnościowego do badań układu przeniesienia napędu pojazdu 4x4

Czasopismo: Logistyka   Tom: 1, Zeszyt: 6, Strony: 4888-4896
ISSN:  1231-5478
Opublikowano: 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Jaśkiewicz orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*2510.00  
Jakub Lisiecki25.00  
Szymon Lisiecki25.00  
Dariusz Więckowski25.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 10




Streszczenie:

W artykule przedstawiono założenia techniczne i projekt stanowiska badawczego do realizacji badań stanowiskowych układu przeniesienia napędu pojazdu w wersji 4x4. W przypadku badań zespołów przeniesienia napędu są one najczęściej realizowane na stanowiskach badawczych, znacznie rzadziej w pojazdach. Badania stanowiskowe stanowią szeroką dziedzinę ze względu na zróżnicowanie funkcji poszczególnych zespołów i ich elementów w układzie przeniesienia napędu samochodów i maszyn roboczych. Realizacja badań symulacyjnych (na stanowiskach symulacyjnych) polega na możliwie wiernym odtworzeniu rzeczywistych warunków pracy zespołu w pojeździe. Stanowiska do takich badań są skomplikowane i kosztowne, ale uzyskiwane wyniki są pewniejsze i precyzyjniej, niż w przypadku innych metod, uwzględniają wpływ różnych obciążeń eksploatacyjnych na trwałość obiektu. Artykuł ten, ze względu na obszerność tematu, stanowi tylko wstępny opis do prac konstrukcyjnych mających na celu urzeczywistnienie projektu stanowiska.




Abstract:

The article presents technical premises and design of a testbed for conducting experimental tests on the drivetrain system of a vehicle, version 4 x 4. In the case of tests on assemblies of the drivetrain system, they are most frequently carried out on testbeds, much less so in vehicles. Experimental tests constitute a wide fied due to the differentiation of functions of individual assemblies and their elements in drivetrain systems of cars and working machines. Carrying out simulation tests (on simulation testbeds) consists in as close as possible recreation of the real conditions of assembly operation in a vehicle. The testbeds for such tests are complex and expensive, but the obtained results are more reliable, and more accurately, than in the case of other methods, consider the impact of various operating loads on the lifespan of a facility. The article, due to the broad scope of the topic, constitutes a preliminary description to design works whose aim is to prepare the design of a testbed.