Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[3280] Artykuł:

The Influence of Injection Advance Angle on Fuel Spray Parameters and Nitrogen Oxide Emissions for a Self-Ignition Engine Fed with Diesel Oil and FAME

Czasopismo: Polish Journal of Environmental Studies   Tom: 23, Zeszyt: 6, Strony: 1917-1923
ISSN:  1230-1485
Wydawca:  HARD, POST-OFFICE BOX, 10-718 OLSZTYN 5, POLAND
Opublikowano: Czerwiec 2014
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Andrzej AmbrozikWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*253.75  
Tomasz AmbrozikWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*253.75  
Piotr Łagowski orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*253.75  
Dariusz Kurczyński orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*253.75  

Grupa MNiSW:  Publikacja w czasopismach wymienionych w wykazie ministra MNiSzW (część A)
Punkty MNiSW: 15
Klasyfikacja Web of Science: Article


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science Logo Web of Science    
Keywords:

diesel engine  injection advance angle  emissions  FAME 



Abstract:

This paper presents results of investigations and the assessment of the effects of basic significant parameters of the injection process in an AD3.152UR engine fed with diesel oil and fatty acid methyl esters (FAME) on the concentration of nitrogen oxides and carbon dioxide in the exhaust gas. The basic parameters of the injection process were: the fuel dose per engine operation cycle, Spray tip penetration and spray angle, and also the Sauter mean diameter. Tests were carried out on a dynamometer stand equipped with an exhaust gas analyzer, a system for the measurement of fast-varying quantities, and control and measuring instrumentation for the measurement of the engine operating parameters.