Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[31050] Artykuł:

Właściwości recyklowanej podbudowy z asfaltem spienionym w aspekcie spoiw drogowych

Czasopismo: Drogownictwo   Tom: 6, Strony: 195-199
ISSN:  0012-6357
Opublikowano: Czerwiec 2015
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Przemysław Buczyński orcid logoWBiAKatedra Inżynierii Komunikacyjnej1005.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 5



Słowa kluczowe:

technologia recyklingu głębokiego na zimno  pyły mineralne  asfalt spieniony  spoiwa drogowe  wodoodporność. 


Keywords:

deep cold recycling  mineral fines  foamed bitumen  hydraulic road binder  water resistance. 



Streszczenie:

W artykule przedstawiono wyniki badań recyklowanej podbudowy z asfaltem spienionym i pyłami mineralnymi w aspekcie spoiw drogowych. W tym celu przygotowano w warunkach laboratoryjnych spoiwa, których bazowymi składnikami był cement, wapno hydratyzowane oraz popioły z odpylania na cementowni. Dla zaprojektowanej mieszanki mineralno spoiwowe z asfaltem spienionym, której krzywa uziarnienia spełniała kryterium optymalnego uziarnienia, przeprowadzono badania fizyczne oraz mechaniczne. Na podstawie uzyskanych wyników badań określono czy istnieje możliwość stosowania mieszanych spoiw drogowych w recyklowanych podbudowach.




Abstract:

The paper describes results of recycled base properties which was performed in cold deep recycling technology with foamed bitumen in the aspect of hydraulic road binder. As binders which was prepared in the laboratory from the mixing of the three basic components (portland cement I 32.5, lime and dusts from cement kilns) used a hydraulic road binder in the proportions founded according to with the plan of the experiment. For the purpose of determining an influence of such hydraulic road binder in recycled base there were conducted tests mechanical and physical properties. On the basis the obtained results are determined whether the there is the possibility to use a different road binder