Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[30255] Artykuł:

Orientacja marketingowa przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego

Czasopismo: Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe   Tom: 4, Zeszyt: 3, Strony: 22-26
ISSN:  1509-5878
Opublikowano: 2003
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.75
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Tadeusz DyrUniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu33.00  
Paweł Rafał Kozubek orcid logoUniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu33.00  
Zbigniew PrzywaraUniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu33.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 1


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

strategia marketingowa  transport zbiorowy  orientacja marketingowa  orientacja dystrybucyjna 



Streszczenie:

Jednym z istotnych czynników, mających wpływ na kreowanie strategii marketingowej przedsiębiorstwa jest przyjęcie określonej orientacji i wynikający z niej sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa na rynku. Artykuł podejmuje rozważania dotyczące istoty orientacji przedsiębiorstwa oraz oceny stopnia orientacji marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego.




B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Altkorn J.: Podstawy marketingu. Wydawnictwo OO. Franciszkanów, Kraków 2000.
Dąbrowska A.: Marketing w firmach usługowych. Marketing w praktyce 1998 nr 4.
Dyr T., Soja W.: Segmentacja rynku jako element strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych. Materiały konferencji naukowej "Nowoczesne technologie w transporcie". Radom, 1997.
Dyr T.: Kształtowanie celu w strategii marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej nr 30, seria Nauki Ekonomiczne, Kielce 2002.
Fonfara K.: Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa 1999.
Fonfara K.: Marketing partnerski w działalności przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych. Marketing i Rynek 2000 nr 5.
Fonfara K.: Marketingowa orientacja polskich przedsiębiorstw. Marketing i Rynek 1994 nr 3.
Garbarski L., Rutkowski I., Wrzosek W.: Marketing. PWE, Warszawa 2001.
Grudzewski W., Dolińska M.: Rozwój marketingu relacji. Organizacja i Kierowanie 1998 nr 2.
Kotler Ph., Amstrong G., Saunders J., Wong V.: Marketing. Podręcznik Europejski. PWE, Warszawa 2002.
Kramer T.: Potrzeba marketingowej orientacji przedsiębiorstw. Ekonomista 1995 nr 1-2.
Krzyżanowska M.: Intensywność orientacji rynkowej przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek 2002 nr 6.
Krzyżanowska M. : Tożsamość orientacji przedsiębiorstwa. Marketing i Rynek 2002 nr 3.
Lambin J. J.: Strategiczne zarządzanie marketingowe. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Meffert H.: Marketing. Einführung in die Absatzpolitik, Wiesbaden 1996.
Naidu G. M., Nagayowa Ch. L.: How Marketing Oriented are Hospitals in a Declining Market. Journal of Health Care Marketing 1991 nr 3.
Perene J.: Partnerstwo usługobiorców i przewoźników jako nowa zasada marketingu. Materiały Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Problemy funkcjonowania i rozwoju transportu u progu XXI wieku. Zakopane czerwiec 2002.
Stachowicz-Stanusch A.: Orientacja marketingowa przedsiębiorstwa-cóż to takiego? Marketing Serwis 1998 nr 4.
Wrzosek W.: Drogi i bezdroża marketingu. Marketing i Rynek 1998 nr 11.
Żurawik B., Żurawik W.: Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie. PWE, Warszawa 1996.