Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[19064] Artykuł:

Wpływ temperatury oraz kierunku odkształcenia na własności kompozytu warstwowego miedź - fazy międzymetaliczne miedziowo - tytanowe

(The effect of temperature and strain direction on the properties of layered copper-intermetallic phases composite)
Czasopismo: Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej. Mechanika   Zeszyt: 82, Strony: 215-221
ISSN:  0239-4979
Opublikowano: 2005
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Marek Konieczny orcid logoWMiBMKatedra Technik Komputerowych i Uzbrojenia**1003.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 3


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

kompozyt warstwowy  fazy międzymetaliczne 


Keywords:

layered composite  intermetallic phase 



Streszczenie:

Przeprowadzono badania własności mechanicznych kompozytu warstwowego miedź-fazy międzymetaliczne miedziowo-tytanowe w zależności od temperatury i kierunku odkształcenia. Stwierdzono, że kompozyt charakteryzuje sie odpornością na działanie podwyższonych temperatur do 600 stopni C. Udarność rośnie ze wzrostem stosunku grubości warstw miedzi do grubości warstw faz międzymetalicznych w kompozycie i jest przeszło dwukrotnie wyższa, gdy próbka jest ułożona warstwami prostopadle do kierunku działającej siły. Naprężenie potrzebne do zniszcenia kompozytu jest około 30% wyższa, gdy siła ściskająca działa równolegle do kierunku warstw.




Abstract:

In the work mechanical properties of the copper-intermetallic compound layered composite depending on temperature and strain direction were performed. The results show that the composite has high thermal resistance uo to 600 stopni C. The impact strength of composites was between 18 Jcm-2 and 27 Jcm-2 an had increased with increase cooper volume fraction in composite. The impact strength was two times higher when the layers of test piece were perpendicular to the impact direction. The breaking compressive stress was about 30% higher when the compressive force oerated parallel to the layers direction.