Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[19030] Artykuł:

The Drives Behavior in Various Traffic Conditions

Czasopismo: TRANSCOM 2015 11th EUROPEAN CONFERENCE OF YOUNG SCIENTISTS AND POSTGRADUATE STUDENTS - Materiały Knferencyjne   Strony: 100-105
Opublikowano: Czerwiec 2015
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Diana MłodzińskaWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*33.00  
Emilia Szumska orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*33.00  
Rafał Stanisław Jurecki orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*33.00  

Grupa MNiSW:  Recenzowany referat w materiałach konferencyjnych w języku angielskim
Punkty MNiSW: 0



Keywords:

peak hours  driver behaviour 



Abstract:

The traffic congestion is a problem for many cities. The citizens complain about stucking in traffic jams and irritate because of wasting their time and money. This situation can cause irritability and unpredictable driver behaviour, leading to collisions and road accidents. Driving in a traffic jam causes frequent use of the accelerator and braking pedal, increasing fuel consumption and air pollution. The aim of this paper is to analyze driver behaviour in various traffic condition.



B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
[1] ANDYSZ, A., WASZKOWSKA, M., MERECZ, D., DRABEK, M., Zastosowanie symulatorów jazdy w badaniach psychologicznych. Periodical Medycyna Pracy 2010, Tome 61 nr 5.
[2] BĄK, J., Psychologiczne badania kierowców. Monthly Bezpieczeństwo Pracy nr 6/2004, pages 12-15.
[3] DOWNS, A., Still Stuck in Traffic: Coping with Peak-hour Traffic Congestion, RR Donnelley, Harrisonburg Virginia 2004.
[4] FONESCA, N., CASANOVA, J., ESPINOSA, F, Influence of driving style on fuel consumption and emissions in diesel-powered passenger car. Proceedings 18th International Symposium Transport and Air Pollution, 18–19 May 2010, Dübendorf, Switzerland.
[5] JURECKI, R., Badania czasu reakcji młodych kierowców w różnych warunkach pracy realizowane w symulatorze jazdy. Logistyka 6/2014, pages 5003-5014.
[6] JURECKI, R., STAŃCZYK, T. L., Driver reaction time to lateral entering pedestrian in a simulated crash traffic situation, Transportation Research Part F: Psychology and Behavior Volume 27, Part A, November 2014, Pages 22–36 (2014), pp. 22-36 DOI information: 10.1016/j.trf.2014.08.006.
[7] HANG-BONG, K., Various approaches for driver and driving behavior monitoring: A Review., Open Access version, IEEE Xplore, http://www.ieee.org/