Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[15474] Artykuł:

The influence of feeding the AD3.152 engine with various fuels on the work cycle parameters and indicators

(Wpływ zasilania silnika AD3.152 różnymi paliwami na parametry i wskaźniki cyklu pracy)
Czasopismo: Journal of KONES Internal Combustion Engines   Tom: 11, Zeszyt: 1-2, Strony: 7-16
ISSN:  1231-4005
Opublikowano: 2004
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Andrzej AmbrozikWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*252.00  
Dariusz Kurczyński orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*252.00  
Piotr Łagowski orcid logoWMiBMKatedra Pojazdów Samochodowych i Transportu*252.00  
Janusz Jakóbiec25.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 6


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

paliwa odnawialne i nieodnawialne  silnik AD3J52  cykl pracy silnika  tłokowe silniki spalinowe o zapłonie samoczynnym 



Streszczenie:

W artykule omówiono właściwości fizyko-chemiczne i silnikowe, odnawialnych i nieodnawialnych paliw stosowanych do zasilania silnika AD3J52. Zakładając charakterystykę względnej ilości ciepła wydzielanego podczas procesu spalania, zbliżoną do charakterystyki rzeczywistej, przeprowadzono symulacyjne badania numeryczne wykresów indykatorowych silnika i w oparciu o nią wyznaczono podstawowe parametry i wskaźniki cyklu pracy silnika. Analizę otrzymanych wyników obliczeń przeprowadzono w aspekcie oceny możliwości racjonalnej organizacji cyklu pracy i celowości zastosowania paliw alternatywnych do zasilania nimi tłokowych silników spalinowych o zapłonie samoczynnym.




Abstract:

The paper presents physical and chemical as well as engine properties of reusable and not reusable fuels applied for the AD 3. J 52 engine. Assuming that the characteristic of f the relative quantity of heat emitted during the combustion process is close to the real characteristic, the simulating numerical tests of indicated engine charts have been conducted. Using the results the basie parameters and engine work cycle indicators have been determined. The results analysis has been carried out in the order to evaluate the feasibility of rational work cycle organisation and purpose fullness of alternative fuels application to feed piston self-ignition internal combustion engines.