Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[13295] Artykuł:

Wykorzystanie analizy SWOT w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstwa PKS

Czasopismo: Autobusy: technika, eksploatacja, systemy transportowe   Tom: 1, Zeszyt: 7-8, Strony: 28-32
ISSN:  1509-5878
Opublikowano: 2000
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.50
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Tadeusz Dyr33.00  
Paweł Kozubek orcid logo33.00  
Zbigniew Węgrzynowski33.00  

Grupa MNiSW:  Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
Punkty MNiSW: 1


Pełny tekstPełny tekst     Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

przedsiębiorstwa transportowe  strategia marketingowa  analiza SWOT 



Streszczenie:

Jednym z podstawowych symptomów przemian zachodzących w gospodarce jest globalizacja gospodarki i związany z nią przepływ kapitału i informacji. Doprowadziło to do powstania globalnej konkurencji, która stanowi zagrożenie, ale i szansy dla przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego. W artykule zaprezentowano metodę analizy strategicznej jaką jest analiza SWOT. Rozważania teoretyczne poparto przykładem analizy przeprowadzonej w przedsiębiorstwie PKS w Radomiu.




B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
R. Kłeczek. W. Kowal, J. Woźniczka: Strategiczne planowanie marketingowe. PWE, Warszawa 1997.
T. Dyr, P. Kozubek: Możliwości wykorzystania analizy portfelowej w kształtowaniu struktury asortymentowej usług przedsiębiorstwa transportowego. Autobusy-TEST 2000 nr 5.
A. K. Koźmiński, W. Piotrowski: Zarządzanie. Teoria i praktyka. PWN. Warszawa 1995.
Ch. Forurnier: Techniki zarządzania. Poltext, Warszawa 1993.
G. de Sainte Marie: Kierowania małym i średnim przedsiębiorstwem. Poltext, Warszawa 1995.
Z. Pierścionek: Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.