Notice: Undefined index: linkPowrot in C:\wwwroot\wwwroot\publikacje\publikacje.php on line 1275
Publikacje
Pomoc (F2)
[13205] Rozdział:

Prognozowanie stanów otoczenia w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego

w książce:   Szanse i zagrożenia funcjonowania przedsiębiorstw transportu, spedycji i łączności w wrunkach jednolitego europejskiego rynku transportowego
ISBN:  83-7246-006-X
Wydawca:  Wydawnictwa Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Opublikowano: 2001
Miejsce wydania:  Katowice
Liczba stron:  17
Liczba arkuszy wydawniczych:  0.90
 
  Autorzy / Redaktorzy / Twórcy
Imię i nazwisko Wydział Katedra Procent
udziału
Liczba
punktów
Paweł Kozubek orcid logo50.00  
Tadeusz Dyr50.00  

Grupa MNiSW:  Rozdział w monografii w języku polskim
Punkty MNiSW: 3


Web of Science LogoYADDA/CEON    
Słowa kluczowe:

Przewozy pasażerskie  Przedsiębiorstwo transportowe  Strategia marketingowa  Technika scenariuszowa 


Keywords:

Passenger traffic  Transport company  Marketing strategy  Scenario techniques 



Streszczenie:

W opracowaniu podjęte zostały rozważania dotyczące możliwości wykorzystania metod scenariuszowych w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstw transportowych. Przedstawiono zarówno podstawy teoretyczne wykorzystania metod scenariuszowych do oceny stanów otoczenia, jak i wyniki badań własnych przeprowadzonych w przedsiębiorstwach PKS funkcjonujących na rynku regionalnych przewozów pasażerskich.




B   I   B   L   I   O   G   R   A   F   I   A
Kees van der Heijden: Planowanie scenariuszowe w zarządzaniu strategicznym. Dom Wydawniczy ABC. Kraków 2000.
H. Kreikebaum: Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie. PWN. Warszawa 1996.
Ph. Kotler: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wydawnictwo Gebethner & Ska. Warszawa 1994.
W. Bąkowski: Wizja rozwoju przedsiębiorstw PKS. Przegląd Komunikacyjny 1996 nr 10.
P. Kozubek: Zarządzanie zmianą jako czynnik rozwoju przedsiębiorstw pasażer-skiego transportu zbiorowego PKS. Autobusy – Technika. Eksploatacja. Systemy Transportowe 2001 nr 1-2.
P. F. Drucker: Zarządzanie w czasach burzliwych. Nowoczesność, Warszawa 1995.
K. Bartusik, P. Cabała: Metoda scenariuszy w planowaniu strategicznym. Przegląd Organizacji 1997 nr 2.
G. Gierszewska, M. Romanowska: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE. Warszawa 1999.
R. Krupski: Metody i organizacja planowania strategicznego w przedsiębiorstwie. Ossolineum. Wrocław 1993.