O pracowniku
Pomoc (F2)
fotografia_pracownika
dr hab. Ewa Małgorzata Grzegorzewska-Ramocka
Wydział Zarządzania i Modelowania Komputerowego
Katedra Zarządzania i Marketingu*
Pełniona funkcja: Kierownik Zakładu
Stanowisko:      Profesor     (grupa stanowisk: profesorowie (stanowisko))
Język komunikacji: polski
Identyfikator osoby w bazie
ZSZWoZNB:
385
POLSKA BIBLIOGRAFIA NAUKOWA: 921929
ORCID: 
ResearcherID: 
ScopusID: 
ScholarID: 
LUDZIE NAUKI: 70766
USOS web: 
EKSPERCI Politechniki Świętokrzyskiej: 
Dyscypliny KBN:organizacja i zarządzanie, ekonomia
specjalnosci: marketing, marketing strategiczny

Wyeksportuj PDF:  


PUBLIKACJE (afiliacja "Politechnika Świętokrzyska")
Liczba publikacji w systemie: 64

Publikacja w recenzowanym czasopiśmie wymienionym w wykazie ministra MNiSzW (część B)
  1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec człowieka starszego   9 pkt
    w czasopiśmie:   Studia i Materiały. Miscellanea Oeconomicae
    Tom: 21, Zeszyt: 2, Strony: 255-267
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2017
     
  2. Rola konsumenta w społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (zarys problematyki), w: 50-lat kształcenia ekonomistów w Kielcach   7 pkt
    w czasopiśmie:   Studia i Materiały. Miscellanea Oeconomicae
    Tom: 18, Zeszyt: 1, Strony: 227-237
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2014
     
  3. Cele ekonomiczne i społeczne przedsiębiorstwa - konflikt czy wzajemne uzupełnianie się?   6 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Gospodarka Narodowa
    Zeszyt: 7-8, Strony: 59-78
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  4. Wkład marketingu w proces demokratyzowania systemu zarządzania przedsiębiorstwem   6 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Marketing i Rynek
    Zeszyt: 8, Strony: 2-10
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2008
     
  5. Marketingowe znaczenie celów ekologicznych przedsiębiorstw w świetle badań ankietowych   6 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa
    Tom: Nr. 4(663), Strony: 47-51
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2005
     
  6. Rola koloru w komunikowaniu celów społecznych przedsiębiorstwa w świetle badań młodych i dorosłych   6 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Marketing i Rynek
    Tom: Nr. 2, Strony: 21-27
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2005
     
  7. Cele społeczne przedsiębiorstw a kierunki inwestowania   6 pkt
    w czasopiśmie:   Handel Wewnętrzny
    Zeszyt: 4-5, Strony: 75-83
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2004
     
  8. Ekologiczne przesłanki wyborów rynkowych w świetle badań młodych dorosłych konsumentów   3 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Ekonomia i Środowisko
    Tom: 2 (26), Strony: 215-223
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2004
     
  9. Rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw   3 (0,00) pkt
    w czasopiśmie:   Gospodarka Narodowa
    Zeszyt: 10, Strony: 65-87
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2004
     

Pozostałe artykuły w czasopismach
  1. Mechanizm kreowania korzyści społecznych w marketingu strategicznym
    w czasopiśmie:   Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Zeszyt: 10, Strony: 57-77
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  2. Postęp naukowo-techniczny na tle wartości wyznawanych przez młodych dorosłych konsumentów w świetle badań
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe WSH w Kielcach
    Tom: 2, Zeszyt: 9, Strony: 155-169
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  3. Społeczna odpowiedzialność we współczesnej teorii przedsiębiorstwa
    w czasopiśmie:   Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Zeszyt: 9, Strony: 9-21
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2008
     
  4. Współczesne przedsiębiorstwo wobec wyzwań środowiska jego funkcjonowania
    w czasopiśmie:   ZN WSH
    Tom: 2, Zeszyt: 8, Strony: 195-209
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2008
     
  5. Etyczne podstawy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe WSH w Kielcach
    Zeszyt: 5a, Strony: 157-169
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2007
     
  6. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w klasycznej teorii ekonomii i przedsiębiorstwa,
    w czasopiśmie:   Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Zeszyt: 8, Strony: 25-41
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2007
     
  7. Stosunek młodych dorosłych konsumentów do autorytetów jako przesłanka kształtowania ich zachowań rynkowych
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 34, Strony: 379-386
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2006
     
  8. Cпpийняття молоддю cycпільних цілей у комерційній діяльності підприємств
    w czasopiśmie:   Вісник Львівського Державного Аграрного Університету, серія „Економіка АПК, Львів
    Zeszyt: 12, Strony: 501-506.
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek-Jarosz
    Opublikowano: 2005
     
  9. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w ocenie młodych dorosłych konsumentów
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 33, Strony: 201-209
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2005
     
  10. Wybrane uwarunkowania edukacji konsumenta wrażliwego na cele społeczne – Bыбpaнные ycлoвuя oбpaзobaнuя пoтpeбumeля чyвcmumeльнoго к общественным целям w: Пegaгoгuкa i Пcuхoлoгiя Пpoфeciйнoї Ocвitu
    w czasopiśmie:   Нayкobo-Meтoдuчнuй Жypнaл”, Iнcтuтyт Пegaгoгiкu i Пcuхoлoгiї Пpoфeciйнoї Ocвiтu AПH Yкpaїнu
    Tom: 4, Strony: 191-197
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek-Jarosz
    Opublikowano: 2005
     
  11. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Tom: 2, Zeszyt: 31, Strony: 161-172
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2003
     
  12. Nowe zjawiska w sferze konsumpcji
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 30, Strony: 34=44
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2002
     
  13. Polski konsument u progu dorosłego życia a postmodernistyczne zmiany w konsumpcji (wybrane cechy w świetle wyników badań),
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 30, Strony: 191-199
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Artur Maciąg
    Opublikowano: 2002
     
  14. Wrażliwość młodych ludzi na cele społeczne w działalności komercyjnej przedsiębiorstw
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Politechniki Gdańskiej
    Zeszyt: 1, Strony: 55-66
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2002
     
  15. Społeczne elementy marketingowej koncepcji działania przedsiębiorstw w ocenie młodzieży akademickiej
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 29, Strony: 119-126
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2001
     
  16. Bariery marketingowe w polskich przedsiębiorstwach
    w czasopiśmie:   Zeszyt Naukowy Wyższej Szkoły Finansów i Bankowości w Radomiu, serii Finanse – Bankowość – Ubezpieczenia
    Zeszyt: 2, Strony: 93-97
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1999
     
  17. Niektóre aspekty wykorzystania znaku towarowego w procesie globalizacji
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 26, Strony: 175-180
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1998
     
  18. Niektóre aspekty procesów adaptacyjnych firm w handlu detalicznym
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 24, Strony: 140-150
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1997
     
  19. Jakość w ujęciu marketingowym
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 24, Strony: 159-164
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1996
     
  20. Gospodarka rynkowa - wymagania przedsiębiorców - selekcja i dobór pracowników
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach, seria Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 23, Strony: 77-83
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1995
     
  21. Koncepcja i realizacja wieloetapowego projektu organizacji wspierania małych i średnich firm w regionie w świętokrzyskim
    w czasopiśmie:   Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, Seria: Nauki Ekonomiczne
    Zeszyt: 21
    Krzysztof Grysa, Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1994
     
  22. Questionnaire Analysis by Decision Algorithm Generation
    w czasopiśmie:   Fourth Int. Conf. Computing and Information ICCI
    Strony: 216-219
    Krzysztof Grysa, Maciej Sękalski, Ewa Ramocka, Zdzisław Piasta, Andrzej Lenarcik
    Opublikowano: 1992
     

Monografie
  1. Dobre Praktyki Przedsiębiorczości Akademickiej. Teoria i Praktyka w Regionalnym Kontekście Społeczno-Kulturowym.   20 pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2010
     
  2. Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym   12 pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2005
     
  3. Marketing behaviour of Small- and Medium-size Construction firms in the Swietokrzyski Region of Poland
    Krzysztof Grysa, Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 1992
     
  4. Wprowadzenie do badań marketingowych dla małych i średnich firm prywatnych regionu świętokrzyskiego w ujęciu branżowym (część pierwsza – firmy budowlane)
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Krzysztof Grysa
    Opublikowano: 1992
     

Redakcja naukowa monografii
  1. Student – Przedsiębiorca   4 (0,00) pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2012
     
  2. Kobieta - Naukowiec - Przedsiębiorca   4 (0,00) pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2011
     
  3. Możliwości współpracy między nauką biznesem i samorządem   4 (0,00) pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2011
     
  4. Dobre praktyki przedsiębiorczości akademickiej. Teoria i praktyka w regionalnym kontekście społeczno-kulturowym   4 (0,00) pkt
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2010
     

Rozdziały w monografiach
  1. Podmiotowość człowieka starszego z perspektywy marketingu strategicznego – projekt badań marketingowych   20 pkt
    w książce:   ZARZĄDZANIE I GOSPODARKA WYBRANE ZAGADNIENIA I OBSZARY DZIAŁANIA. STUDIUM PRZYPADKU WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO – WYNIKI BADAŃ, DOŚWIADCZENIA, REKOMENDACJE red.nauk. J. Kot
    Strony: 120-137
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2017
     
  2. Biznes wobec starzejącego się społeczeństwa - "srebrna gospodarka"   5 pkt
    w książce:   Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i procesy. Wybrane aspekty współczesnej gospodarki
    Strony: 151-164
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2016
     
  3. Innowacyjne podejście do człowieka starszego w marketingu strategicznym przedsiębiorstwa   5 pkt
    w książce:   Zarządzanie i gospodarka. Wybrane zagadnienia i procesy. Procesy zarządzania w wybranych sferach aktywności gospodarczej
    Strony: 91-109
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2016
     
  4. Starszy człowiek w cyfrowym świecie - refleksje z perspektywy marketingowej   5 pkt
    w książce:   Zarys problematyki potrzeb informacyjnych dotyczących ochrony zdrowia
    Strony: 113-127
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2016
     
  5. Relacja jako podstawa kreowania strategii marketingowej klastra (na przykładzie Wschodniego Klastra Odlewniczego Kom-Cast)   5 pkt
    w książce:   Biznes i społeczeństwo - finansowe i marketingowe warunki funkcjonowania organizacji
    Strony: 87-105
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2015
     
  6. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Rola konsumenta w „oddolnym” ustalaniu celów społecznych przedsiębiorstwa
    w książce:   Nowa ekonomia instytucjonalna. Teoria i zastosowania, praca pod red. St. Rudolfa
    Strony: 379-393
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  7. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Rola świadomości społecznej konsumentów w procesie kreowania odpowiedzialności przedsiębiorstwa przed społeczeństwem
    w książce:   Marketing sektorowy w teorii i praktyce współczesnych organizacji, praca zbiorowa pod redakcją J. Sosnowskiego
    Strony: 9-23
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  8. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Komunikat z badań. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w marketingu strategicznym
    w książce:   Społeczna odpowiedzialność organizacji gospodarczych, praca zbiorowa pod red. J. Sosnowskiego
    Strony: 27-42
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2008
     
  9. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Ocena społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w świetle badań młodych dorosłych konsumentów
    w książce:   Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach konkurencji
    Strony: 282-289
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2006
     
  10. Cele ekologiczne w koncepcji społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w świetle badań ankietowych   3 pkt
    w książce:   Finansowanie ochrony środowiska w Polsce w warunkach osłabienia finansów publicznych
    Strony: 119-129
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2005
     
  11. Edukacja konsumenta a cele społeczne przedsiębiorstwa - wybrane uwarunkowania (komunikat z badań)   3 pkt
    w książce:   Edukacja w cywilizacji XXI wieku, praca zbiorowa pod red. A. Buchner-Jeziorskiej, M. Sroczyńskiej
    Strony: 213-219
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek-Jarosz
    Opublikowano: 2005
     
  12. Edukacja konsumenta a cele społeczne przedsiębiorstwa - wybrane uwarunkowania (komunikat z badań) w: Edukacja w cywilizacji XXI wieku, praca zbiorowa pod red. A. Buchner-Jeziorskiej, M. Sroczyńskiej   3 pkt
    w książce:   Edukacja w cywilizacji XXI wieku, praca zbiorowa pod red. A. Buchner-Jeziorskiej, M. Sroczyńskiej
    Strony: 213-218
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Barbara Walasek-Jarosz
    Opublikowano: 2005
     
  13. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Odpowiedzialność przedsiębiorstwa wobec społeczeństwa w nauce społecznej Kościoła w: W kręgu historii, gospodarki i kultury
    w książce:   w: W kręgu historii, gospodarki i kultury, Studia dedykowane profesorowi Jerzemu Piwkowi w siedemdziesiątą rocznicę urodzin
    Strony: 269-275
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2004
     
  14. Autor haseł z obszaru marketingu
    w książce:   Leksykon przedsiębiorcy, praca pod red. A. Szplita
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, i inni
    Opublikowano: 1996
     
  15. Questionnaire Analysis by Decision Algorithm Generation, in: Computing and Information
    w książce:   Computing and Information
    Strony: 216-219
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka, Andrzej Lenarcik, Zdzisław Piasta
    Opublikowano: 1992
     

Pozostałe książki i publikacje w książkach
  1. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa w polskich warunkach rynkowych
    w książce:   Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, tom 1, praca pod red. Z.E. Zielińskiego
    Tom: 1, Strony: 294-304
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2013
     
  2. Zeszyt Naukowy WSEPiNM im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 14
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2013
     
  3. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 13
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2012
     
  4. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 12
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2011
     
  5. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    Postęp naukowo-techniczny na tle wartości wyznawanych przez młodych dorosłych konsumentów w świetle badań
    w książce:   Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, praca pod red. Z.E. Zielińskiego
    Tom: 1, Strony: 155-169
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2010
     
  6. Brak informacji o książce wieloautorskiej, której częścią jest ten rozdział !
    The science-technical advcance against the background of values avowed by young adult consumers in the light of research
    w książce:   Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne, praca pod red. Z.E. Zielińskiego
    Tom: 2, Strony: 272-286
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2010
     
  7. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 11
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2010
     
  8. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 10
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2009
     
  9. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 9
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2008
     
  10. Zeszyt Naukowy WSEiP im. prof. E. Lipińskiego w Kielcach. Prace z zakresu nauk społecznych
    Tom: 8
    Ewa Grzegorzewska-Ramocka
    Opublikowano: 2007
     


Kontakt:   Paweł Świetlik   e-mail: pswietlik@tu.kielce.pl   tel. 41 34-24-598


Projekt "Doskonalenie jakości zarządzania Politechniką Świętokrzyską - WiRKIN"
Program Operacyjny Kapitał Ludzki   Priorytet IV   Działanie 4.1   Poddziałanie 4.1.1